Muhammad ibn Musa al-Chuwarizmi

Muhammad ibn Musa al-Chuwarizmi —  genialny matematyk

facebook.com/osrodek.monitorowania

"Genialny matematyk, tworzył w języku arabskim, wyznawca islamu. Każdy Polak dzisiaj codziennie korzysta z jego odkryć.  Termin algebra pochodzi z tytułu jego dzieła "Al-kitab al-muchtasar fi hisab al-dżabr wa-al-mukabala", zaś słowo algorytm od zniekształconej wersji jego nazwiska. Żył w IX wieku. Czy wiesz czym w tym czasie zajmowali się Słowianie ? Zanim znowu zaczniesz znieważać wyznawców islamu, pamiętaj że twojej chrześcijańskiej europejskiej cywilizacji nie byłoby bez odkryć islamskich uczonych."

Re: Muhammad ibn Musa al-Chuwarizmi

William
Bardzo interesujące :)  ale znane i nie do końca sprawdzone ponieważ są naukowcy którzy twierdzą że całość jego dorobku została zerżnięta ze źródeł aż  z cywilizacji Sumerów ( to ci od ponoć pierwszego pisma) :)))
Jak każda Cywilizacja - Cywilizacja Arabska związana z wiarą w Allacha miała swój wspaniały okres i jej działa do dziś możesz zobaczyć najlepiej w Hiszpanii np Grenada czy Kordoba w odbitej przez wstrętnych Krzyżowców i pewnie tylko dlatego te najpiękniejsze zabytki się ostały :) A ile takich zabytków ostało się na Kontynencie Afrykańskim lub Bliskim Wschodzie - niewiele prawda?  Może w Syrii w Damaszku ale nie wiem co z niemi dzięki ISIS ,Husajnowi Obama i Hilarii Clinton  :(
Na pewno zawdzięczamy Arabom że przyjęliśmy jako europejczycy ich wspaniałe Biblioteki z dziełami począwszy od starożytności, los Biblioteki Aleksandryjskiej jest najlepszym przykładem że ludzie dzielą się na rozsądnych i na głupców biblioteka aleksandryjska, najbogatsza w starożytności, była dwa razy splądrowana i zniszczona: najpierw w IV w. przez chrześcijańskich wandali, a po raz drugi, , przez muzułmańskich fanatyków w VII w.
Ciekawe czy celem twojego wpisu jest stworzenie wrażenia że ludzie dzielą się na muzułmanów i nie muzułmanów całej reszty? Albo chcesz pokazać że  Ci którzy nie lubią ich cywilizacji jeśli tak można to nazwać mają być nietolerancyjnymi  osobnikami:) bo zawdzięczamy im początki Matematyki i Medycyny :) i teraz mamy im się podłożyć ??? :) i dać zniszczyć swój kraj i swoje życie jak to dzieje się w np Szwecji ?
Nikola Tesla któremu współczesna ludzkość zawdzięcza wygodne życie jest dla większości ludzkości nie znany a że był Serbem i Prawosławnym a znany bardziej był ten który mu kradł wynalazki Edison :) ilu z arabów coś o nim wie?
pewnie nikt z nich bo i u nas bardzo niewielu :)
Albert Einstein  był żydem czy ktoś lubi żydów czy nie musi przyznać że najwięcej naukowców i geniuszy wydała ich nacja nie wiem czy to geny ale z pewnością NAUKA i PRACA  i dla niej szacunek.
Arabowie nie są wszyscy muzułmanami to Syria jest kolebką wyznawców Chrystusa pewnie dlatego dziś tak wygląda jak wygląda. POLECAM WYKŁADY Dr Billa Warnera na YT można się dowiedzieć bardzo ciekawych rzeczy o historii Cywilizacji Arabskiej  o jej współczesności o tym co to jest Islam czym się go je, kim my jesteśmy dla jego wyznawców
Bardzo wiele o Krucjatach, o historii o nauce ,pięknie zobrazowane mapy podbojów Muzułmańskich w Europie :)
A teraz KONKURS DLA CIEBIE
Sputniku bardzo cie proszę podaj mi 3 wyznawców islamu żyjących w XX i lub XXI wieku z jakimkolwiek dokonaniami naukowymi z których korzysta lub korzystała ludzkość, tylko bez googlowania  :)))
 I miłego dnia PA

Re: Muhammad ibn Musa al-Chuwarizmi

William
A wracając DO TEGO CZEGOŚ co wypisałeś ,,Czy wiesz czym w tym czasie zajmowali się Słowianie ?"
Hm a ty wiesz ? na pewno interesowałeś się ? Czy Historia Słowian zaczęła się od Mieszka I a może od Popiela ( co go myszki zeżarły)  hahaha Oj Sputniku zainteresuj się tym MOŻESZ SIĘ MOCNO ZDZIWIĆ jak JA .
a może wszyscy Słowianie zbierali jagody i bursztyny i mieszkali w krzakach :)))) Jak się nie zainteresujesz to się nie dowiesz a warto się dowiedzieć ja chciałem się dowiedzieć w końcu Jako Ślązak też jestem Słowianinem :))
Ciekawe że się tej Historii nie naucza a raczej omija czy ci którzy przybyli tu z Krzyżem boją się Światowida :)))))

https://www.youtube.com/watch?v=KuDEG3QHSYM&index=83&list=PLrA55AaaoFQDfug3O5_KZKFTKIbNonMUG

Re: Muhammad ibn Musa al-Chuwarizmi

William napisał/a
[...]

Skoro ja nie znam historii Słowian z IX wieku, a Ty znasz, to będę Ci bardzo wdzięczny, jeśli przypomnisz mi jakiegoś wybitnego matematyka — Słowianina z tego okresu (IX wiek). Oczywiście takiego Słowianina, z którego dorobku czerpie dzisiaj cały świat. Znasz chociaż jednego?

PS. Nie jestem Sputnikiem ;p

Re: Muhammad ibn Musa al-Chuwarizmi

William
Znam LICZYRZEPA wybitny dokładnie tak samo jak twój arabski uczony i tyle samo jest dowodów na jego dorobek :)  a może i więcej :) żył w górach Sudetach i umiał przysunąć niewiernym kosturem ,dlatego był znany ze swoich wielu zalet fizycznych i umysłowych :) nie słyszałeś o nim ?  :)Liczyrzepa był i  jest też przedmiotem badań naukowców i mitografów – napisano o nim ok. 200 prac naukowych, w tym prace doktorskie i habilitacyjne.
:)

Re: Muhammad ibn Musa al-Chuwarizmi

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez William
William napisał/a
[...]

Byłoby bardziej interesująco, gdybyś przedstawił chociaż jedno źródło podające o "zerżnięciu całości", a tak to są tylko słowa rzucane na wiatr. Czerpanie z dorobku, to nie to samo co "zerżnięcie". To jest normalne, że jakaś wiedza jest przekazywana, że się niej czerpie. My europejczycy czerpiemy przecież dzisiaj z osiągnięć Arabów (chociażby: z cyfr arabskich, z astronomii — co odzwierciedla terminologia przejęta z języka arabskiego: zenit, nadir, azymut, do tego przodowali w medycynie, w fizyce. Itp.). Czy może idąc Twoim tokiem myślenia — zerżnęliśmy od nich w całości? Faktem jest, że w tamtym czasie kraje arabskie były kolebką cywilizacji.

"Świat arabski miał też znakomitych astronomów, matematyków i chemików. Astronom Abbas ibn Firnas (810-887) zbudował planetarium i podobno był pierwszym człowiekiem, który wzbił się w niebo dzięki maszynie swojego pomysłu. Muhammad ibn Musa al-Chuwarizmi (ok. 780 - ok. 850) wprowadził do użytku pochodzący z Indii system dziesiętny zapisu liczb, pojęcie zera (którego nie znali Rzymianie), ułamki oraz funkcje trygonometryczne. Awerroes (1126-98), filozof i matematyk, był wielkim komentatorem dzieł Arystotelesa, którego zachodnie średniowiecze poznało w dużej mierze dzięki niemu. Św. Tomasz z Akwinu (1225-74) nazywał Arystotelesa po prostu "Filozofem", a Awerroesa - "Komentatorem".

Awerroes był także wynalazcą doktryny "dwóch prawd", która miała mu pomóc pogodzić filozofię Arystotelesa z islamem. Uważał, że chociaż obie doktryny głoszą co innego, każda jest prawdziwa i nie ma pomiędzy nimi sprzeczności - po prostu religia głosi prawdy bardziej dostępne dla ludzi prostych. Jego ortodoksyjni krytycy nie dali się przekonać: przez całe życie miał kłopoty z powodu głoszenia trudnych do pogodzenia z islamem poglądów. Już sama doktryna dwóch prawd była dla jego przeciwników bluźnierstwem."

Źródło

Arabskie wynalazki <<--

Pytasz, jaki cel ma przypominanie tej postaci? A czy to jest w dzisiejszej rzeczywistości jakiś temat tabu? Czy może przypominanie tej wybitnej osobistości jest dzisiaj niepoprawne politycznie? :)

3 współczesnych wyznawców Islamu z wybitnymi dokonaniami:

Ahmed Hassan Zewail — profesor chemii i fizyki, laureat nagrody Nobla.

Abdul Qadeer Khan — pakistański fizyk jądrowy i inżynier

Atta-ur-Rahman —  czołowy badacz w dziedzinie chemii.

Jest ich znacznie więcej — Arabowie, wyznawcy Islamu naprawdę nie mają się czego wstydzić, jeśli chodzi o naukę (zarówno współczesną, jak i starszą). Kto uważa inaczej — ten jest szowinistą :)

A nasza nieznajomość współczesnych, wybitnych uczonych arabskich, wyznawców Islamu — nie wynika z ich braku, tylko z braku chęci ich poznawania :)

[...]

Trochę obawiam się, czy potrafisz czytać ze zrozumieniem, skoro nawet nicku nie potrafisz prawidłowo odczytać ;p

Re: Muhammad ibn Musa al-Chuwarizmi

William
Nie liczą się twoi arabscy  uczeni :) zostali wygooglowani przez ciebie ;) nie wygrałeś :))) JA jestem Jurorem tego konkursu :)
To nie znaczy że ja uważam że jeśli ktoś jest muzułmaninem to nie może być wybitnym naukowcem :)
Ale jest ich mniej więcej tylu ilu białych sprinterów na 100 metrów w finale olimpiady, pigmejów grających w tenisa stołowego, i Arcymistrzów w szachach afrykańczyków,  po prostu nie mają takich możliwości jak inne np białe nacje i tyle :)
Wiem , wiem że zmierzasz i sugerujesz to że np Syryjczycy którzy przybywają do Europy to wybitni naukowcy, lekarze i wynalazcy a my ich nie chcemy :) Niestety tak nie jest,  pisała o tym już niemiecka prasa 90% takich osób jest przejmowanych przez cwanych Turków a do Europy niestety przybywają ci co przybywają :)
PA
12