Polska wieś w Brazylii

Re: POLSKA WIEŚ w BRAZYLII

Anna.
Dobry wieczór.
Dziękuję Ci Szuwarku za to znalezisko ;-), lekko się wzruszyłam widząc i słuchając ludzi mówiących językiem ojców i dziadków przybyłych z kraju, którego oni nawet na oczy nie widzieli i pewnie nie zobaczą.  Chęci by pewnie mieli, ale jak zwykle chodzi o finanse, a odniosłam wrażenie, że klepią tylko nieco mniejszą biedę niż ich przodkowie.... No może nie dotyczy to miejscowego czarodzieja, który potrafi robić CUDA z trzciny ;-).
Jest jednak coś, co różni potomków od emigrantów i tym czymś nie jest biegłość w języku polskim, tym czymś jest radość życia, pogoda ducha, nieudawana serdecznosc...Polak Polakowi człowiekiem  :-).
Czyżby to zasługa klimatu  ;-)?
No i urzekło mnie to co i Ciebie, a zapewne i wielu widzów...

- "A tutaj w ogóle jest znana polityka polska?"

- "Wiedzą może panowie kto jest premierem albo prezydentem Polski?"

Odpowiadają, że nie wiedzą.

Re: POLSKA WIEŚ w BRAZYLII

Cieszę się, że Tobie też się podobało i mniej-więcej zgadzam się z tym, co napisałaś :)

Re: Polska wieś w Brazylii

Polecam kolejny materiał z tej polskiej wsi w Brazylii. Tym razem dotarł tam podróżnik Dawid Fazowski z kanału "Przez Świat na Fazie":

"Przez Świat na Fazie - Polacy w Brazylii cz.1 | Kurytyba, Áurea | BRAZYLIA"

"Przez Świat na Fazie - Polacy w Brazylii cz.2 | Áurea | BRAZYLIA"