Priv ...Szuwarku czy myslisz ze... [post o płatnych trollach]

Re: ..

Polska bezradna wobec rosyjskich trolli. Reforma edukacji w tym nie pomaga <<--

Re: ..

Tabaluga
Idź już szuwar spać bo chcę tu przeprowadzić specjalistyczny trolling a twoja obecność mi przeszkadza.

Re: ..

Dzieki...poczytam sobie...I pomyslec ze niedlugo mija 10 lat mego pobytu na onecie a ja o ...trolle pytam...Tu caly czas trollowanie odchodzi..o ja naiwna:) wsppmnialam sobie dawne czasy..oj bylo tego...te rozne fora..twoje..innych..faj ne czasy dzieciece wrecz w porownaniu do teraz...No coz Szu...posunelismy sie w latach a tu kawal zycia zostawilismy...Ile razy czlowiek odchodzil i wracal...trzeba znow podjac te probe..:)  dzieki raz jeszcze...

Re: ..

Lwiczka9
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Tabaluga
:)) no..wreszcie prawdziwy troolll....Ile ci placa? Zajmujesz sie tez werbunkiem?;)))jakies propozycje??:)))

Re: ..

Lwiczka9
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Tabaluga
Znow NOCNA ZMIANA??? Jak ty to robisz??:))

Re: ..

Bardzo to ciekawe Szu. Mam napisana ksiazke o tym zwlekam z wydaniem bo gromadze materialy...za duzo ich mam ..Ok. poczytam dalej w obecnosci trolla T.  Jak to sie mowi? Paszoł?

Re: ..

Lwiczka9 napisał/a
Bardzo to ciekawe Szu. Mam napisana ksiazke o tym zwlekam z wydaniem bo gromadze materialy...za duzo ich mam ..Ok. poczytam dalej w obecnosci trolla T.  Jak to sie mowi? Paszoł?
Ciekawy fragment:

"Język polski nie jest w Rosji popularny, a większość pracy na nasz rynek wykonują polskie portale, zwłaszcza te skrajnie prawicowe, które tłumaczą i powielają podsuwane im informacje. "

Cel: skłócić Polaków i Ukraińców"

"Zdaniem Łukasza Wenerskiego z ISPW, głównym celem rosyjskich propagandzistów i wywiadu w Polsce jest przede wszystkim skłócenie Polaków i Ukraińców. Wygodnym narzędziem są obecni i byli członkowie skrajnych ugrupowań, od faszystów po stalinowców, zrzeszeni w partii Zmiana. ABW ostrzegała przed tym już w 2015 r., ale nikt poważnie się tym problemem nie zajął."

https://wiadomosci.wp.pl/polska-bezradna-wobec-rosyjskich-trolli-6104591886856833a

Re: ..

Ciekawostka

Taka ciekawostka. Zobacz po tym poście tutaj i aferze z przypisywaniem Katynia Żydom, nagle cała propaganda Lotharowa ucichła. Cisza jak makiem zasiał. Znowu rozmawia o kotkach, pieskach, gotowaniu, spacerach po lesie, czarownicach. Śpiewa, tańczy i słucha piosenek z YouTube. A gdy sprawa i oburzenie kłamstwem całkiem ucichną, to jak gdyby nigdy nic, pojawi się po raz kolejny ze swoją propagandową nawałnicą kłamstw. Będzie ona hulała (nawałnica kłamstw) z rozmachem tak długo, aż ktoś na nowo się nie oburzy i odważy zareagować, nie bojąc się odwetowego wyzywania od czerwonych, od łajdaków i bydlaków — tylko za to, że odważył się zaprotestować przeciwko powielanym kłamstwom.

I wiesz co? Bardzo mi to przypomina schemat działania Bounty na Onecie. Ona też zawsze dokazywała, obrażała, a gdy w końcu miarka się przebierała do tego stopnia, że ludzie chcieli ją wywozić na taczce z forum, to ona nagle cichła, robiła się grzeczna i opowiadała o malarstwie... A jak sprawa przycichła, to znowu pokazywała swoje oblicze (prowokowała, obrażała itp.). Tutaj schemat jest podobny do działalności Lothara — propaganda, kłamstwo, a jak ktoś zaczyna coś podejrzewać, to nagle stop i zmiana tematu na obyczajowy...

i jeszcze jedna ciekawostka.

Nie wiem, czy zwróciłaś uwagę, ale jeśli ktoś zaprotestuje przeciwko takiemu rozpowszechnianiu kłamliwej propagandy, jak na przykład tutaj <-- to momentalnie wyzywany jest od czerwonych, od komunistów, nawet wbrew temu, że wielokrotnie wypowiadał się negatywnie o komunizmie itp. A jak takiego delikwenta poprosisz, żeby uzasadnił, dlaczego uważa Ciebie za "czerwonego", to zapada cisza...

Przecież to jest typowy, książkowy schemat działania płatnych trolli. Jak nie mają argumentów, to instrukcje każą im próbować zastraszać, obrzucać inwektywami, wyzywać od czerwonych itp.

"Charakterystyczne jest "odczłowieczanie" przeciwnika. Np. rząd ukraiński i jego zwolenników nazywa się "juntą", "świniami", "nazistami", "banderowcami", "sukami". (Fabryka trolli)

 "Celem hejtera jest zdehumanizowanie i pognębienie drugiego człowieka lub grupy ludzi. Z kolei troll ma za zadanie skłócić ludzi, wywołać negatywne emocje. Czasami jednak dany wpis służy obu celom - wtedy mamy do czynienia z hejtem i trollingiem jednocześnie."

Boty, roboty

Co jeszcze.  Poczytaj sobie artykuły o płatnych bootach odpowiadających automatycznie pod artykułami, zwrotami typu: Kłamstwo! Żenada! Nie słuchajcie go, to komunista itp. Czy Illuminatus nie przechwalał się, że stworzył bota? Pytanie, w jakim celu go stworzył?

Albo ten fragment:
"Jeden troll ręcznie zakładał kilkanaście kont mailowych, a następnie na te adresy rejestrował konta w portalach społecznościowych. Każde z nich miało przypisane zdjęcie znalezione w sieci."  Czy to przypadkiem nie o nich?

Illuminatus: "Faktycznie się nudzę, więc z tych nudów napisałem sobie program, który potrafi pisać teksty na dowolny temat i dowolnej długości, taka mała sztuczna inteligencja..."

Coś tutaj bardzo wiele podobieństw do tego, co opisane jest w cytowanych powyżej artykułach.

Albo tekst Lothara o dezinformacji:

Lothar: "Warto patrzeć z dystansem i się zastanawiać nad prawdziwością informacji, bo zwyczajnie istnieją działy dezinformacji ot taka praca jak każda inna >;))"
Pamietam jeszcze inny jego komentarz, w którym pisał, że mógłby pracować w dezinformacji...

Za dużo mamy tutaj zbiegów okoliczności, żeby nie pomyśleć sobie, że taki scenariusz nie mógłby być prawdopodobny (że to ekipa płatnych trolli).

"To prawicowy głos ludu na zamówienie, wyceniany według stawek agencji marketingu szeptanego."?