Sonda: Czy Ukraina powinna integrować się w Unią Europejską?

1 wiadomość Opcje

Sonda: Czy Ukraina powinna integrować się w Unią Europejską?

Filmik pojawił się na YouTube w styczniu 2013 roku, czyli długo przed protestami na Majdanie

Jarosław Rudkowskij, filolog:

"Uważam, że oczywiście trzeba integrować się z Unią Europejską. Dlaczego? Ja tam sam przeżyłem pewien czas i jeśli mogę porównać, jak żyją ludzie tam i jak żyją na Ukrainie, to oczywiście powinniśmy tylko do tego dążyć."

Daria Wakuła, studentka:

"Mnie wydaje się, że jest taka konieczność. Ale wszystkim wiadomo, że siedem krajów, które znajdują się w Unii Europejskiej, teraz jest w kryzysie. I nawet W.Brytania zastanawia się: Wychodzić, nie wychodzić — według najnowszych informacji przedstawiam. Nie wiadomo, jak będzie sytuacja dalej kształtować się w Europie, dlatego myślę, że trzeba trochę poczekać, jak będzie rozwijać się sytuacja w Europie i dopero wtedy myśleć: Wchodzić czy nie wchodzić"

Helena Krawcowa, menedżer:

Chciałabym integrować się z Europą, ponieważ Europa to przykład demokracji dla mnie, przykład wolnego życia. To, że ludzie mogą swobodniej czuć się w Europie, mają większy wybór"

Irina Martiaszewa, główna księgowa:

"Uważam, że warto, sami wiecie, jaki poziom plac w Europie, a jaki u nas. Żeby nam nie było gorzej, że ceny będą europejskie, a płace ukraińskie - to trudno powiedzieć. Ale to, że integrować się w Europą trzeba, dążyć do europejskiego poziomu życia trzeba — to jednoznaczne"

Jarosław Rudkowskij, filolog:

"Po pierwsze, podążanie za prawem i wolnością. Jeśli popatrzymy na to, w jaki sposób przestrzega się i gwarantuje nasze prawa i wolność, to taka sytuacja mnie nie urządza. I patrząc na to,  co robi nasz sądowy system i nasze organy praworządności, które są zobowiązane nas bronić, a tak naprawdę one tego nie robią, to, oczywiście, w Unii Europejskiej te prawa gwarantowane są o wiele lepiej"

Andrzej Todosijczuk, dyrektor kampanii reklamowych:

"W pierwszej kolejności to sprawa prowadzenia biznesu, kultura prowadzenia biznesu. U nas wszystko opiera się na kumoterstwie. Drugie to kultura zachowania się w społeczeństwie."

Irina Martiaszewa, główny księgowy:

"Stosunek zwykłego obywatela do praw swojego kraju, przestrzeganie praw. Mamy dzikich ludzi pod tym względem. Nikt nie szanuje przestrzegania prawa. Każdy uważa, że ma swoje prawo, może interpretować prawo po swojemu."

Helena Krawcowa, menedżer:

"Oczywiście społeczna osłona na Zachodzie lepsza, niż u nas. Do tego trzeba dążyć, żeby te standardy życia chociaż w niewielkim stopniu były u nas, właśnie w społecznej sferze. Mamy ludzi społecznie nie chronionych. Na przykład niezamożni, dzieci-inwalidów. Życzliwość państwa to nie wszystko"

Angielina, uczennica:

"Po pierwsze, to gospodarka, po drugie, elementarne czyste ulice i mentalność ludzi inna.

Źródło: http://ntdtv.ru/novosti-ukrainy/opros-nuzhno-li-ukraine-integrirovatsya-v-es