Temat: Pieseł :)

sputnik
To lubię i temat rzeka więc uporządkujmy :) Od urodzenia wychowałem się z sierściuchami więc wiem co mówię. Pieski są osobnikami stadnymi a gdzie stado tam jest przewodnik i teraz tak. Pieski mają w nosie kto i jak będzie dyrygował stadem aby tylko nie wejść na minę :). Ważna jest micha -niestety brzmi to ironicznie ale... Pierwsza podstawowa zasada to żeby Pieseł nie był Alfą! Podstawowy błąd właścicieli, że wracają do domu i "biedny piesek głodny" i co? karmimy, nim sami sobie przygotujemy strawę. Pierwszy krok do dominacji i wejdą nam na łeb! Czyli sami dla siebie szykujemy potrawę a później karmimy pociechy :) Zobaczycie jakie efekty! Nie ma nic gorszego jeżeli Piesek czuje się Alfą a tu tak -każdy się rozłazi gdzie chce (bunty i stado w rozsypce) wraca o której chce a jeżeli będzie Beta to ma w poważaniu w myśl zasady niech inny się martwi. Druga zasada też ważna -to Pieski zawsze maszerują za nami. Żadnego wyprzedzania na smyczce ciągnienia itp. Ważna sprawa to żadne szelki, kolczatki i elastyczne smycze . Łańcuszek i krótka smyczka! Co innego wolny wybieg ale z uwagą! Start na komendę BIEGAJ! Dwie proste (najważniejsze) zasady, które ułatwią zrozumienie się bo o to tu chodzi. Będziecie mieli pytania odpowiem :)

Re: Temat: Pieseł :)

Kawusia
Ok ja też na sierściuchach się znam ale bywają rasy trudniejsze do ułożenia.Moje pytanie jak oduczyć psa gryzienia właścicieli w zabawie.Odwracanie uwagi zabawką,komendy "nie",oraz izolacja psa w ramach kary,zabieranie ręki i kończenie zabawy na znak kary dla psa.Oczywiście jak pies usłucha komendy" zostaw "dawanie nagrody w ramach pochwały.Który z tych sposobów jest Twoim zdaniem najskuteczniejszy dla szczeniaka rasy dominującej.Szczeniak jeszcze nie zrzucił zębów,może trzeba po prostu poczekać?

Re: Temat: Pieseł :)

sputnik
Mam zaprzyjaźnionego Labradora i to będzie dobry przykład -wariat niesamowity. Już wyjaśniam :) Pobawić się z nim chwileczkę ale w domciu -jakieś tam tarzanie na dywanie dozwolone :) Ale UWAGA spacer! I tu pracujemy nie ma na smyczce samowolki. Musztra 100% Pieseł będzie szczęśliwy, że nie musi o nic się martwić :)

Re: Temat: Pieseł :)

Kawusia
sputnik napisał/a
[...]
Labrador to bardzo potulna rasa.To są psy mało wymagające,kochane dla ludzi którzy nie mają czasu z nimi biegać  na długie spacery.