Zbawienny wirus...?.chce byśmy się zauważyli...

Zbawienny wirus...?.chce byśmy się zauważyli...

Czas refleksji i czas transformacji.

"Obserwując to co się wydarza w ostatnim czasie na planecie ziemia, odnoszę wrażenie że kosmos ma swój sposób na zrównoważenie rzeczy i wprowadzenie swoich praw, kiedy stają się one zbyt przesadzone i bezrozumne. Moment, w którym żyjemy w ostatnich kilku tygodniach, pełen anomalii
i paradoksów, sprawia, że zaczynamy myśleć a przynajmniej mam taką nadzieję...
W fazie, w której zmiany klimatu i katastrofy ekologiczne osiągnęły niepokojący poziom. Najpierw Chiny, a następnie tak wiele innych krajów, są zmuszone do zatrzymania produkcji;
gospodarka się rozpada, ale zanieczyszczenie powietrza spada w niesamowity sposób.
Powietrze się poprawia; używamy maski, ale oddychamy…
W historycznym momencie, gdy na całym świecie reaktywowane są niektóre dyskryminujące ideologie i polityki, silnie przypominające niegdyś minioną przeszłość, pojawia się wirus, który sprawia, że ​​doświadczamy, że w jednej chwili możemy stać się dyskryminowanymi, segregowanymi , jako osoby które przenoszą choroby.
Nawet jeśli nie mamy z tym nic wspólnego.
Nawet jeśli jesteśmy biali i podróżujemy w luksusowych samochodach lub w pierwszej klasie ( kompleks poczucia wielkiej mocy)
W społeczeństwie opartym na wydajności i wielkiej ekscesywnej konsumpcji, w którym wszyscy biegamy 14 godzin dziennie
a soboty i niedziele wykorzystujemy na zakupy w super marketach, bez wakacyjnych przerw w kalendarzu nagle pojawia się „stop” . I Wszyscy jesteśmy zmuszeni zatrzymać się, w domu na wiele dni.
Może by policzyć czas, którego wartość straciliśmy, gdy nie jest już możliwy do zmierzenia w pieniądzach i w zysku.
Czy w ogóle wiemy, co z tym zrobić?
W czasach, gdy edukacja naszych własnych dzieci, siłą okoliczności, jest przekazywana różnym osobom i instytucjom, wirus zamyka szkoły i zmusza nas do znalezienia alternatywnych rozwiązań, do połączenia matek i ojców
z własnymi dziećmi.Zmusza nas do odbudowania „rodziny”.
W czasach, w których relacje, komunikacja, spotkania towarzyskie bardzo często odbywają się w wirtualnej przestrzeni sieci społecznościowych, dając nam złudzenie bliskości.
Wirus zabiera nam bliskość, tę, która jest bardzo realna: nikogo nie wolno dotykać, nie można się całować, należy zachować dystans fizyczny, w chłodzie braku kontaktu.
Gesty które przyjęliśmy za oczywiste i wykonujemy automatycznie.
W klimacie społecznym, w którym myślenie o sobie stało się regułą, wirus wysyła nam jasny komunikat: jedynym sposobem na wyjście z tego jest wzajemna współpraca, poczucie przynależności, społeczność, poczucie ze jest coś większego, czym trzeba się zająć i które może się nami zająć.
Wspólna odpowiedzialność, poczucie, że nasze działania nie wpływają tylko na nasz los, ale także na los innych, wszystkich wokół nas. I że jesteśmy wszyscy od siebie zależni.
Więc jeśli przestaniemy „polować na czarownice i oskarżać”, pytać kto jest winny i dlaczego to wszystko się wydarzyło,
a zadamy sobie pytanie, czego możemy się nauczyć i jakie wielkie doświadczenie możemy z tego wyciągnąć.
Wszyscy mamy wiele do przemyślenia i wielkie możliwości by działać.Nadszedł czas głębokiej refleksji dla każdego .💖

Myślę ze wobec kosmosu i Matki Ziemi mamy wielki dług.
Przypomina nam o tym wysoka cena,jaką jest wirus.😉
Życzę wszystkim dużego uśmiechu i poczucia humoru pozdrawiam serdecznie"

16 marca o 01:04 · Mario Wisniewski

Re: Zbawienny wirus...?.chce byśmy się zauważyli...

Cizia
Mnie ten wirus nie zmieni, przed nim nie konsumowałam wielce ani nie zanieczyszczalam środowiska.
Ludzie przejdą  ta izolacje ale nie zmienia się na lepsze ewentualnie jakieś jednostki ale zbiorowego,
przebudzenia nie będzie.

Re: Zbawienny wirus...?.chce byśmy się zauważyli...

da®®io
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lwiczka9
nowy werset  " księgi stworzenia "
- i Bóg stworzył koronowirusa i ... to było dobre
:(((((((((

Re: Zbawienny wirus...?.chce byśmy się zauważyli...

Mary Lou
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Cizia
Twa konkluzja smutna Ciziu i bez nadziei. Przykre żeś taka pesymistką. Niska wibracja ci przyświeca. Czyżby malkontencki koziorożec lub nie daj Boże panna zodiakalna?? Pozostań w swoim świecie. Minimalizm jest ok i dobry. Fajnie ze Ci się wiedzie. Możesz pomagać innym i na pewno jesteś lubiana🙄😊👍

Re: Zbawienny wirus...?.chce byśmy się zauważyli...

Mary Lou
Śmiać się czy płakać?? 🙄😷

Re: Zbawienny wirus...?.chce byśmy się zauważyli...

Cizia
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Mary Lou
A skądże nie jestem żadnym z tych znaków:))
pesymistką tak do końca nie jestem, bardziej realistką.
Wystarczy spojrzeć się wstecz , ile wydarzyło się na tym świecie negatywnych rzeczy i jak to wpłynęło na ludzkość lepiej albo gorzej , co ty na to?

Re: Zbawienny wirus...?.chce byśmy się zauważyli...

Mary Lou
Nic tylko było gorzej. Masz rację.. Ups...
Tak mówili wcześnie chrześcijanie.
Tak mówili polscy szlachcice po Złotym Wieku.
Tak mówili nasi rodzice po wojnie.
Tak mówiliśmy my po stanie wojennym.
Tak mówimy teraz?
Nic tylko się powiesić.
Po co żyć?
Z takim postrzeganiem rzeczywistości lepiej istotnie się załamać. Ups, nie przekonuje Cię. Dałam post ku pokrzepieniu serc. Każdy go zinterpretuje dla siebie wg własnego doświadczenia, nastawienia i poglądów... Mi osobiście b. pomaga w tych trudnych czasach Ciziu. Przykre że Cię rozdrażnił. Dobrej nocy...

Re: Zbawienny wirus...?.chce byśmy się zauważyli...

da®®io
jest takie powiedzenie-klątwa " obyś żył w ciekawych czasach " a więc żyjemy
123