ponoć i być może, choc szczerze wątpię

da®®io
wg. biskupa tarnowskiego ten święty, błogosławiony ma moce wstawiennicze w przepędzeniu koronawirusa przynajmniej z Podkarpacia

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Szymon_z_Lipnicy

Re: ponoć i być może, choc szczerze wątpię

da®®io
jednocześnie nadmieniam, że w/w Szymon zmarł udzielając pomocy umierającym na cholerę podczas  epidemii cholery szalejącej w 1482 roku w Krakowie

Re: ponoć i być może, choc szczerze wątpię

da®®io
kosciół uczynił go patronem min. chorych zakaźnie choc odporny na zakażenie za życia raczej nie był, więc jakim cudem miałby byc teraz?

Re: ponoć i być może, choc szczerze wątpię

Walkiria
Wierzę w moc tej wyjątkowej modlitwy:

http://www.duchprawdy.com/koronka_do_ducha_swietego.htm

Gdy ktoś ma ochotę na więcej czci dla Ducha Św. dodam jeszcze inne równie piękne:

http://rozance-i-koronki.blogspot.com/2018/01/koronki-do-ducha-swietego.html?m=1

Teraz potrzeba nam cudu, a On z tego słynie.

Re: ponoć i być może, choc szczerze wątpię

da®®io
cudem to moglobyc gdyby ten wirus nie pojawił się w Polsce i wtedy bylibysmy jedynym krajem bez zakażen - a to ze za kilka miesięcy nastąpi spadek zachorowan i ze ten wirus wyhamuje to nie uprawnia do twierdzen, ze jakiekolwiek egzekwie kościelne go powstrzymały - czlowiek XXI wieczny nie może mieć mentalności sredniowiecznej mysląc ze wszystko co go spotyka jest z woli wyimaginowanych bóstw bo to go ośmiesza

Re: ponoć i być może, choc szczerze wątpię

da®®io
to dla JK, który twierdzi, ze ludzie wierzący podczas spotkań religijnych są chronieni przez opatrzność przed koronowirusem
https://wiadomosci.onet.pl/swiat/koronawirus-na-swiecie-kwarantanna-w-czterech-gminach-po-rekolekcjach/qjbsklk

Re: ponoć i być może, choc szczerze wątpię

Walkiria
Nie wiem gdzie ty widzisz mentalność średniowieczną. Chyba chodzi ci o te kobiety, które wróciły z koronawirusem z pielgrzymki i rzeszę młodych, ludzi w średnim wieku, którzy mają w nosie wszelkie zalecenia, gotowi płynąć wpław przez Bałtyk i Wisłę poza Polskę i z powrotem.
O czym ty do mnie w ogóle, Dario?
Wierzyłam, wierzyć będę i wierzę, ale bokiem mi wychodzą tematy antykatolickie i zakładanie wątków bogobojnych jak ten. Martw się nie o innych, lecz o siebie, bo jak trwoga to zawsze pierwsi modły zanosicie zdziwieni, że nie słucha. Szczerze co o tym podejściu myślę? Idiotyczne. To tak jakby pedofil oczekiwał, że Bóg wysłucha jego módl o dzieci kolejne do wykorzystania.
Naprawdę głupie.

A tak propos, dlaczego zaraza miała nie dotrzeć do Polski? Aż tak święty ty i pozostali jesteście? Oczywiście, że nie i prawie każdemu w naszym antyklerykalnym państwie  "po łbie" należy się.  Bóg jest miłosierny, ale nie naiwny, lecz sprawiedliwy. Oddaje każdemu wg zasług bex wyjątku.

Re: ponoć i być może, choc szczerze wątpię

ja tym wątkiem zwracam uwagę że należy mysleć promedycznie i rozsądkowo a nie prozabobonnie bo wiara w skutecznośc modlitw do nieznanych adresatów to ułuda i przyznawanie się do bezsilności - a tak na marginesie to ciekawi mnie, czemu jak dotąd nie ma ani jednego przypadku zakażaniowego w Bialostockiem na Podlasiu-czyżby ten bastion pisu pozbawiony zostal ruchów migracyjnych ludności z Białorusi i dlatego nie ma transmisji zakażeń bo chyba swieże wiejskie i leśne powietrze nie stanowi bariery dla wirusów - podobno zbawiennie działa na nich typowe lekarstwo odpornościowe sciany wschodniej czyli picie bimbru zagryzanego czosnkiem i cebulą - jednak ja  uważam, że to ograniczone mozliwości diagnostyczne sa główną przyczyną spowolnienia wykrywalności zakażeń, ale i tam w końcu ruszy fala potwierdzonych przypadków gdy wirus ulegnie inkubacji
123