10 grudnia- Międzynarodowy Dzień Praw Czlowieka

10 grudnia- Międzynarodowy Dzień Praw Czlowieka

Warto zapamietac słowa Martina Niemollera w tych trudnych czasach:

"Kiedy przyszli po Żydów, nie protestowałem. Nie byłem przecież Żydem.
 Kiedy przyszli po komunistów, nie protestowałem. Nie byłem przecież komunistą.
 Kiedy przyszli po socjaldemokratów, nie protestowałem. Nie byłem przecież socjaldemokratą.
 Kiedy przyszli po związkowców, nie protestowałem. Nie byłem przecież związkowcem.
 Kiedy przyszli po mnie, nikt nie protestował.
 Nikogo już nie było" .

I slowa Dante Alighieri :

"Najbardziej gorące miejsce w piekle jest zarezerwowane dla tych, którzy w okresie kryzysu moralnego, zachowują swą neutralność".

Pozdrawiam bylych juz Magikow..:)

Re: 10 grudnia- Międzynarodowy Dzień Praw Czlowieka

Hej, tutaj też jest fajna wersja:

"Kiedy przyszli po sędziów, milczałem, nie miałem spraw w sądzie.
Kiedy przyszli po lekarzy, milczałem, nie byłem chory.
Kiedy przyszli po aktorów, milczałem, nie chodziłem do teatru.
Kiedy przyszli po dziennikarzy, milczałem, nie oglądałem telewizji.
Kiedy przyszli po profesorów, milczałem, byłem po studiach.
Kiedy przyszli po aborcjonistki, milczałem, nie byłem kobietą.
Kiedy przyszli po homoseksualistów, milczałem, nie byłem gejem.
Kiedy przyszli po „lewaków”, milczałem, głosowałem na centrum.
Kiedy przyszli po „kodowców”, milczałem, nie protestowałem.
Kiedy przyszli po imigrantów, milczałem, mieszkałem w ojczyźnie.
Kiedy przyszli po uchodźców, milczałem, nie musiałem uciekać z domu.

Kiedy przyszli po mnie, byłem wielce zdziwiony.
"

http://bartlomiejciazynski.natemat.pl/188631,kiedy-przyszli-po

Re: 10 grudnia- Międzynarodowy Dzień Praw Czlowieka

Wiliam
Jutro 13 taka data jak każda ? pamiętam jak CZERWONI Zdrajcy na usługach Moskwy przyszli po mojego Wujka był Przewodniczącym Solidarności Huty Baildon, Pamiętam jak nosiłem jedzenie na Wujek dla mojego Szwagra który tam pracował, pamiętam jak strzelali, jak lali ludność która tam mieszkała wodą z armatek na mrozie, pamiętam co się działo potem na Wujku jak gonili ludzi jak psy jak ich prześladowali potem, jak było w szpitalach  z rannymi jakie prześladowania dotknęły lekarzy którzy im udzielali pomocy.  Chociaż wtedy byłem dzieckiem pamiętam o moim koledze ze szkolnej ławki którego zakatowali  a miał 15 lat za kolportaż  ,,Wolnego związkowca" - został jedną z tysięcy? bezimiennych ofiar o których wszyscy zapomnieli oprócz jego rodziny.
Tak cieszę się że jutro ci  Zdrajcy i Złodzieje którzy rozkradli ten kraj przez ostatnie 25 lat pójdą  ,,PROTESTOWAĆ"   razem z Czerwonymi BANDZIORAMI z UB, SB, ZOMO, Milicji i PZPR  teraz przynajmniej wiadomo kto jest kim bez kamuflażu maski spadły.
Więc miłego Protestowania w walce o ,,Demokrację" powodzenia.
Pamiętam mamę jednego z górników poległych na Wujku który pochodził z pomorza zachodniego (gorol) na każdą  rozprawę Zomowców z Wujka i Kiszczaka jechała przez całą Polskę chociaż nie miała na to pieniędzy  ani gdzie przenocować  bo nie miała na hotel, ludzie z Wujka jej pomagali i przenocować i na bilet dawali,była zwykłym szarym człowiekiem Polką która czekała na Sprawiedliwość  i się jej nie doczekała zza swojego życia.  To dzięki jej synowi nie Bolkowi ani Kiszczakowi jutro możecie iść ,,Protestować "  więc do Boju o Demokrację  i ,,BY było tak jak było " bo to przecież  ,, Bój to jest wasz ostatni".

Który skrzywdziłeś
Który skrzywdziłeś człowieka prostego
Śmiechem nad krzywdą jego wybuchając,
Gromadę błaznów koło siebie mając
Na pomieszanie dobrego i złego,

Choćby przed tobą wszyscy się skłonili
Cnotę i mądrość tobie przypisując,
Złote medale na twoją cześć kując,
Radzi że jeszcze jeden dzień przeżyli,

Nie bądź bezpieczny. Poeta pamięta
Możesz go zabić - narodzi się nowy.
Spisane będą czyny i rozmowy.

Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.

Re: 10 grudnia- Międzynarodowy Dzień Praw Czlowieka

Lothar.
A ja mam zawsze wątpliwości, na pewno w ruchu związkowym byli uczciwi ludzie, ale hmm ciekawe kto wziął tą kasę od wuja sama. Przecież technologia była podobna do Majdanu i efekty ekonomiczne też podobne. Nieraz się przyglądam kto tam siedział przy Okrągłym Stole i wątpliwości narastają.

Re: 10 grudnia- Międzynarodowy Dzień Praw Czlowieka

Wspomnienie
Ten post był aktualizowany .
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lwiczka9

Re: 10 grudnia- Międzynarodowy Dzień Praw Czlowieka

Lwiczka9
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Wiliam
Wiliamie,spokojnie,tez pamietam tamte czasy i wiele widzialam,bom starsza od Ciebie. Synowi tej pani o ktorej piszesz kłade na grobie kawiaty. Leza juz z mama razem. Mamy ulice jego imienia. fakt,zycia to mu nie wroci. Ale PAMIETAMY i CZCIMY. A wedlug Ciebie wszystko jest Ok,ze nie protestujesz?? Nie badz swietszy od papieza.  A zreszta ,tez mam w najblizszej  rodzinie przew. S w duzym zakladzie u nas. i wiezionego dluugo. Ludzkie losy. Po 37 latach krzyzyk w klape od "Piotrusia Pana". Nie licytujmy sie na zyciorysy. Nigdy nie zgodze sie zeby rzadzil mna jakis mlotek spod znaku blizniat ksiezycowych:) Precz z kaczorem!

Re: 10 grudnia- Międzynarodowy Dzień Praw Czlowieka

"Najlepiej byc obserwatorem."To nic nie kosztuje i ryzyko zadne. Nie lubie tchórzliwych skorpionów i wyrachowanych na maksa patrzacych jedynie na wlasna korzysc. Mimo to pozdrawiam. ps.rusz tyłek bo ekshumacje mamy zrobia bez twej zgody i poczekasz 4 miechy na wyniki DNA:(

Re: 10 grudnia- Międzynarodowy Dzień Praw Czlowieka

Lwiczka9
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Wspomnienie
Dla mnie tak Serenity. Dumny czlowiek zawsze walczy o godnosc wlasna i innych. Bylam na protescie. Polecam. Wolnosc nie jest dana raz na zawsze. O nia walczy sie zawsze. Dostrzezesz jak zablokuja wszystkie dostepy do sieci:) Moze byc za pózno..Pozdrawiam.
12