Ciekawostki o Szwecji

Polecam dość obszerny wywiad z Polką, która od 18 lat mieszka w Szwecji. W wywiadzie poruszane są między innymi takie tematy jak: życie w Szwecji, emigracja, gościnność, różnice kulturowe, wynagrodzenie, emerytury, asymilacja, tradycja, wychowanie dzieci, problemy z imigrantami, polityka migracyjna, pomoc socjalna, temat Muzułmanów, i wiele innych ciekawostek :)

http://www.sylwiacegiela.pl/2018/10/edyta-werynska-szwecja-tu-jest-moja.html

Re: Ciekawostki o Szwecji

Plusy życia w Szwecji

Re: Ciekawostki o Szwecji

Mało o Szwecji wiem. Byłem za to w Danii i mówią w porcie tak o Szwedach "Chcesz nam zrobić przysługę to wrzuć tego pijanego Szweda na prom i niech spier...la" ;) Ponoć to kursuje w dwie strony na zasadzie wahadła :)

Re: Ciekawostki o Szwecji

moj brat byl w lipcu br. przez 10 dni w Szwecji - Zwiedzał Sztokholm, okoliczne miasteczka i Uppsalę - promem Viking Line popłynąl na Wyspy Alandzkie a potem do Finlandii do Turku i Helsinek - wg. jego relacji w Skandynawii jest drogie życie dla przyjezdnych, kraj ma swoje problemy polityczne, gospodarcze - na codzien widac dużo, zbyt dużo muzulmanskich imigrantow wsród których są grupy takich co nie zawsze zachowuja się " cywilizacyjnie " - można to oceniać obiektywnie lub subiektywnie zaleznie od tego jakie ma sie podejscie do tego problemu bo przecież u nas w kraju takze nie brakuje miejsc i środowisk budzących wrażenie nizin spolecznych, i ubóstwa więc trzeba to oceniac realnie a nie emocjonalnie - Skandynawia od dziesiątek lat była glownym celem nurtów imigranckich i uchodźczych więc do tego Szwedzi czy Norwegowie zdążyli sie juz  społecznie i systemowo przyzwyczaić

Re: Ciekawostki o Szwecji

Sputnik
Hejo Dario :) Mieszkam blisko Okęcia w Wawie i mnóstwo to śniadych, Ukraińców się kręci. Jedno co mi przeszkadza, że są głośni. Mi tam to specjalnie nie przeszkadza. W Berlinie natomiast to brygada Turków mnie "napadła" na ZOO Banhoff i złote rozdanie paczki fajków -to tylko to co zaobserwowałem :) Pozdrawiam :)

Re: Ciekawostki o Szwecji

da®®io
bylem na NA i ostrzeglem lotha przed konsekwencjami oszczerczego i prowokacyjnego watku o Tusku zadymiary loli-aby - ps. oczywiscie on zaraz mnie skasuje, ale niech wie z czym igra dopuszczajac do takich radykalnych opinii

Re: Ciekawostki o Szwecji

Sputnik
Napisałem jej szkoda nafty :) Bierz to wszystko z przymrużeniem oka bo to troll :) Wychilluj się bo szoda nerwów ;) Sam nakoorwiam teraz fizycznie na budowie i dla relaxu wszedłem na Forum bo upał niemożebny by ochłonąć :) Jak szukasz spokojnej roboty to dowaj znać :)

Re: Ciekawostki o Szwecji

Mam wielu przyjaciol w Szwecji, Polakow i Szwedow. Jestem tam prawie co roku i nikt mi nie opowiadal takich rzeczy jakie nadaje "grupa trzymajaca wladze" na NA. Jedyna rzecza to chyba to, ze na wsiach ludzie zamykaja garaze bo immigranci kradna rowery. Kiedys garaze i domy staly otwarte nawet jak nikogo nie bylo w chacie.