Ciekawostki...

Re: Ciekawostki...

Sputnik
Jeżeli wyobrażacie sobie mityczną walkę żołnierza o Ojczyznę to obejrzyjcie ten materiał!

Re: Ciekawostki...

Sputnik
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Sputnik
A! Dziś jest zmiana czasu! Godzina do przodu czyt. śpimy krócej :/

Jak to wygląda z perspektywy PKP? Niby prosto...

Zwyczajnie skład przyjeżdża z planowym opóźnieniem 1h -i to wszystko! Jeżeli oczywiście jest to nocny bieg mieszczący się w godz. 2:00-3:00 i wtenczas godzina jest "ucięta".

Natomiast jak to wygląda w drugą stronę? Czyli zmiana czasu z letniego na zimowy?

Też niby prosto :) Na stacji planowo skład stoi 1h i dalej pomyka wg rozkładu.

I zapamiętać!
-ostatni weekend marca sobota/niedziela zamieniamy wskazówki zegarka z 2:00 na 3:00!

Natomiast z letniego na zimowy...
Analogicznie tylko na odwrót w ostatni weekend października! Proste :)

3:00 na 2:00 i śpimy godzinkę dłużej...

Muzyczka :)

Re: Ciekawostki...

Przyłaszczka
Sputnik napisał/a
[...]

To jest jakieś nieporozumienie z tym śpimy godzinę dłużej lub godzinę krócej. Śpimy przecież tyle samo, czyli kładziemy spać, jak jesteśmy zmęczeni i wstajemy, jak się wyśpimy. Przynamniej mnie to dotyczy:)

Odwrotnie niż podwyżki na stacjach paliw. Mnie akurat nie dotyczą, bo zawsze tankuję na stówkę:)))
𝙏𝙧𝙖𝙬𝙮 𝙣𝙞𝙚 𝙢𝙖 🤣🤣🤣

Re: Ciekawostki...

Sputnik
Super! Właśnie podrzuciłaś mi pomysł na prezent dla mojego niedoszłego szwagra! Dam mu 3/4 litra diesla prosto z Orlenu :)

Re: Ciekawostki...

MaryLou
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Przyłaszczka
Ja jestem juz wolna od tych problemow,...Autko mi niepotrzebne:)) Serio! I wkurzam sie na ten zlom naokolo...////
Oj to chcialas zamieszkac na Pomorzu? Hmm...chyba nie polecam,oprocz dostepu do morza niewiele tu sie dzieje..choc ludzie sobie chwalą..Ja juz za dlugo tu mieszkam...Mi nalepiej na nizinach..z dala od morza,ale juz nie zmienie lokum..Najgorsza jest odleglosc ,stad wszedzie daleko.Najblizej do szczecina i gdanska na lotnisko. Autem nie lubie via Polska,pociagi chyba że. Kiedys uwielbialam...Ale np do jeleniej nie ma bezposredniego..Zostalo mi kilka miast wiekszych w Polsce do obejrzenia,pobycia ciutke,Lublin,Kielce,Lodz. wszedzie trudno sie dostac ode mnie.
Chyba sie starzeje...podroze juz mnie tak nie kreca,wszystko przez te pandemie...Ale moze znow zaskocze,kto wie...Nie robie planow ,na razie wykanczamy mieszkanie syna.Oj, twoje doswiadczenie by sie przydalo:))))Ale to drobiazg w porownaniu z Twoimi dokonaniami:)
Pieknej niedzieli Zycze Kwiatuszku!

Re: Ciekawostki...

Przyłaszczka
MaryLou napisał/a
[...]
Jak to autko Ci niepotrzebne??? Nie wyobrażam sobie, jak by wyglądało moje życie bez samochodu. Wszystko odbywałoby się 10 razy wolniej, a z niektórych przedsięwzięć musiałabym zrezygnować całkiem. Jak się autko psuje, to przeżywam szok, uziemiona jestem. Dobrze, że mam dobre koleżanki i rodzinę.

No chciałabym zamieszkać na Pomorzu na jakiś czas, nie na zawsze oczywiście, ale na jakieś 2 lata. Już sobie nawet upatrzyłam ciekawą nieruchomość. Możliwe, ze nabędę drogą kupna. Nie nad samym morzem- 3 km.

Doświadczenie w remontach to mam, a najciekawsze z fachowcami. Co drugi to podrywacz. No i musisz delikatnie, jak z jajkiem, jak już trafisz na dobrego, trzeba karmić, poić kawą i wychwalać, no i delikatnie dawać kosza. Bo to wrażliwe wszystko artysty.

Pozdrowionka ślę.

PS Podróże Ci nie miną, tak mi się wydaje przynajmniej. Tylko pogoda się zrobi i gdzieś wyfruniesz. Ja sobie wymyśliłam podróż z noclegiem w aucie, bo mam duże, że jak się siedzenia z tyłu złoży, to można materac piankowy rozłożyć i wygodnie się przespać. Jak się pogoda zrobi, to kto wie, gdzie mnie poniesie.
𝙏𝙧𝙖𝙬𝙮 𝙣𝙞𝙚 𝙢𝙖 🤣🤣🤣

Re: Ciekawostki...

Sputnik
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Sputnik
Temat trudny więc proszę nie wchodź jeżeli nie musisz!

Pracując na kolei dużych prędkościach miałem prawie zawsze złe przeczucia to mijało po spotkaniu z Załogą i krótkich dowcipach :)
Szybko się zapominało.

3 razy odmówiłem wejścia na pokład.

Raz zmusiłem się awaryjnie bo nie miałem wyjścia i pamiętam to jak dziś. 19:02 odchodził Pendzio na Bielsko-Białą a za chwilę Kraków, którym ja pomykałem  +/-5 minut różnicy.

Przeczucia okrutne! Na CMK dohamowanie z 200 do zera i stoimy. Oho! Wiedziałem!!! Ale to nie my trafiliśmy tylko poprzedzający nas ten na Bielsko. Natychmiast do kierownika co i jak sytuacja i kontakt ze zwierzyną leśną miał Bielsko.

Czułem to!

Jadąc z Kołobrzegu nie miałem przeczuć ale w okolicach Lęborka trafienie. Łoś! Pozrywane kable. Ogólny dramat.

Uwierzcie mi, że czasem wymiotowałem ze stresu tuż przed wejściem na pokład jak przed rejsem bojowym.

Ale ad-rem! Nie otwieraj bo temat bardzo trudny!

Re: Ciekawostki...

Sputnik
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Sputnik
W Wielkanoc byłem u Rodziny i różnymi ciekawostkami się wymienialiśmy... Krewna wygrała! Była w Alhambrze /Hiszpania/ podczas burzy z pyłem znad Sahary.
Opisała to tak, że niby zwykła burza nadciąga a moment i błoto zaczęło lecieć z nieba.

Widziałem Jej zdjęcia z komóry i faktycznie, aleee... klatka po klatce to było coś nieprawdopodobnego!

Błoto z nieba i nie da rady tego niczym oczyścić.

Owszem! Właściciele jednorodzinnych posesji to karcherami próbowali ale i tak nie wiele pomogło.

Mieli wypożyczone auto Forda C-Max i automatyczna myjnia nie dała rady!

Zobaczcie sami...

12345