Czy Polsce grozi wojna? Co zrobi Putin? - Jarosław Wolski i Piotr Zychowicz

Re: Czy Polsce grozi wojna? Co zrobi Putin? - Jarosław Wolski i Piotr Zychowicz

„Zabójstwa, wojny i kochanki. Saga Putina cz. 2 - Krystyna Kurczab-Redlich i Piotr Zychowicz”

„Druga część rozmowy z Krystyną Kurczab-Redlich, autorką książki „Wowa, Wołodia, Władimir”. Rozmawiamy o latach spędzonych przez Putina na Kremlu. Agresje na Czeczenie, Gruzję i Ukrainę.

Zabijanie dysydentów. Samotność dyktatora.

Nasz gość opowiada również o życiu osobistym Putina. Żonie, dzieciach i konkubinach”.

Re: Czy Polsce grozi wojna? Co zrobi Putin? - Jarosław Wolski i Piotr Zychowicz

„Putin w Stalingradzie. Propaganda historyczna Rosji - prof. Nikołaj Iwanow i Piotr Zychowicz”

„Władimir Putin wziął udział w hucznych obchodach 80. rocznicy sowieckiego zwycięstwa w Stalingradzie.

W mieście odsłonięto popiersie Stalina, a Putin mówił o nowej Wojnie Ojczyźnianej toczonej przeciwko Zachodowi.

Jaką rolę odgrywa Związek Sowiecki i Stalin w polityce historycznej Kremla?

Dlaczego Rosjanie czczą katów własnego narodu?

Dlaczego odwołują się do totalitarnej tradycji?

Rozmawiam o tym ze znakomitym historykiem prof. Nikołajem Iwanowem. Rozmawialiśmy o oddziałach Wagnerowców, które do złudzenia przypominają karne bataliony Armii Czerwonej. O Wielkim Terrorze i bitwie o Stalingrad. A także o tym jak Kreml fałszuje historię Polski. Zapraszam do oglądania”

Re: Czy Polsce grozi wojna? Co zrobi Putin? - Jarosław Wolski i Piotr Zychowicz

Ilu Ukraińców jest naprawdę Polsce? Ile zarabiają? Czy zostaną? Dlaczego jeżdzą dobrymi samochodami? Pani architekt pracująca na kasie w Polsce i wiele innych ciekawostek

Polecam ciekawą rozmowę Piotra Zychowicza z prof. Maciejem Duszczykiem z Uniwersytetu Warszawskiego — o Ukraińcach w Polsce:

„Ilu Ukraińców jest w Polsce? Gdzie mieszkają? Gdzie pracują? Jak się integrują? Ile zarabiają? Ilu Ukraińców mieszkało w naszym kraju przed wojną, a ilu przyjechało po 22 lutego 2022 roku? Co ci ludzie zrobią po zakończeniu działań wojennych? Pytania te zadałem prof. Maciejowi Duszczykowi z Uniwersytetu Warszawskiego. Jakie są gospodarcze i społeczne skutki napływu takiej ilości Ukraińców? Czy to się Polsce opłaca? Jakie są zyski, a jakie zagrożenia. Ciekawy temat dotyczący nas wszystkich”.

Re: Czy Polsce grozi wojna? Co zrobi Putin? - Jarosław Wolski i Piotr Zychowicz

Kawusia
szuw napisał/a

[...]

Podobają mi się argumenty Piotra ,a Pan Profesor to odpowiada momentami jak typowy polityk, jak gdyby bojąc się zagłębiać w problem dosadniej. Kto odbuduje tą Ukrainę ?
Uważam że dobrze że założyłeś ten wątek ,bo ten temat powinien zasługiwać na szczególną uwagę. My Polacy powinniśmy trzymać rękę na pulsie ,tak uważam.
Najubożsi zostali na Ukrainie służąc za mięso armatnie. Do Polski wyjechali Ci których stać było na łapówki. Jednego nawet poznałam i ucięliśmy sobie pogawędkę. Bo zastanowił mnie fakt dlaczego przyjmują do jednej firmy na wózki widłowe aż 40 Ukraińców w wieku od 20 do 40 roku życia ,kiedy byli potrzebni na froncie najbardziej. Czy ja to potępiam że nie bronili Ojczyzny ?Nie ,bo uważam że wojna jest dla polityków ,a nie dla ludzi ,co jednak nie zmienia faktu że tak jest .Na pytanie Piotra kto odbuduje Ukrainę?

Re: Czy Polsce grozi wojna? Co zrobi Putin? - Jarosław Wolski i Piotr Zychowicz

Przyłaszczka
Tak sobie myślę, Kawusiu, że nie można tak oceniać innych. A co Ty byś zrobiła, jeśli u nas wybuchłaby wojna? Broniła ojczyzny, kazała swoim najbliższym, żeby oddawali za nią życie.

Każdy człowiek ma swoje przekonania. Co z tego, że ci Ukraińcy są w wieku poborowym. Obrona kraju wiąże się z zabijaniem innych ludzi. Umiałabyś spojrzeć sobie w twarz po zabiciu człowieka, choćby i był najeźdźcą, mordercą. Ja nie. Poza tym nie jestem gotowa ryzykować życiem tylko po to, żeby bić się o swój kawałek ziemi. Nie pozwoliłabym na to również swoim bliskim.
🦋🦋🦋

Re: Czy Polsce grozi wojna? Co zrobi Putin? - Jarosław Wolski i Piotr Zychowicz

Kawusia
Przylażczka napisał/a
[...]

Przylaszczko w podsumowaniu wątku napisałam swoje zdanie ,że "moim zdaniem wojna jest dla polityków,a nie dla ludzi" Ja myślę jak ty tylko odniosłam się do filmiku który zapodał Szuwar ,bo tam padło pytanie kto odbuduje Ukrainę? Więc dlatego wysunęłam takie argumenty. A to co napisałam to są fakty prawdziwe nie wyssane z palca ,bo rozmawiałam z takim Ukraińcem i on mi powiedział, jak to wygląda. Natomiast ja też bym uciekała i chciała chronić swoich bliskich ,dlatego nie oceniam tego a jedynie podaję jako fakty.

Re: Czy Polsce grozi wojna? Co zrobi Putin? - Jarosław Wolski i Piotr Zychowicz

Przyłaszczka
Kawusia napisał/a
Przylażczka napisał/a
[...]

Rozumiem, Kawusiu. To muszą być straszne dylematy, bronić kraju czy chronić siebie, stawać do walki czy uciekać. Nigdy nie chciałabym przeżywać tego, co w tej chwili przeżywają Ukraińcy. W tej chwili, a ściślej, od ponad roku. Masz rację, ci na górze bawią się ludźmi jak pionkami. Ale tak naprawdę to ci na górze też są pionkami dla innych na górze itd.
🦋🦋🦋

Re: Czy Polsce grozi wojna? Co zrobi Putin? - Jarosław Wolski i Piotr Zychowicz

Jeśli interesujecie się batyskafem Titan i jego tragiczną historią, to polecam ciekawą rozmowę  Marcina Jamkowskiego i Piotra Zychowicza: https://youtu.be/8_lNP5K8XyI

Poruszają takie tematy, jak: „Dlaczego doszło do katastrofy? Czy można było jej uniknąć? Jak był zbudowany batyskaf?”

Marcin Jamkowski brał udział w wielu podwodnych eksploracjach. Według niego skala zaniedbań i fuszerek firmy, która zbudowała Titana jest szokująca.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia! :)