Dobry cytat na dziś

1 ... 13141516

Re: Dobry cytat na dziś

Sputnik
Wysyłanie mnie na kursy nie mają żadnego sensu.

W krótkobieżnej terapii okazuje się, że zainteresowany podlega obserwacji a reszta zastanawia się nad stanym faktycznym zdrowia tego zwłaszcza psychicznego - Obłąkana Speluna już w prawie 100% przyznaje się do zaburzeń psychicznych.

Re: Dobry cytat na dziś

Marcin Rola w swojej karierze zaliczył wiele głupich wypowiedzi, a ta poniżej to moim zdaniem jedna z najgłupszych:

Tak mówił krótko przed atakiem Rosji na Ukrainę:

Całe szczęście zreflektował się i sprostował swoje wcześniej wypowiedziane bzdury:

Re: Dobry cytat na dziś

W historii jednym z najskuteczniejszych sposobów uprawiania propagandy wojennej jest dehumanizacja wroga, ukazywanie go jako potwora. Skoro wróg został zdemonizowany, wojna przeciwko niemu jest usprawiedliwiona, a żołnierze są zmotywowani do walki w imię bezsprzecznie słusznej sprawy.

Badania mózgu pokazują, dlaczego dehumanizacja jest skuteczna: umysł człowieka ma tendencję do segregowania i dyskryminowania. Rasistowski język i nienawistne ukazywanie na przykład Żydów, muzułmanów czy Ukraińców malują przemawiające do umysłu obrazy i podjudzają do prześladowań.

Naukowcy zajmujący się dehumanizacją twierdzą, że powszechne jest odczłowieczanie nawet całych grup.

W badaniu udowodniono również, że im bardziej propaganda dehumanizuje konkretną grupę, tym prawdopodobniejsza jest akceptacja nienawistnej polityki wobec konkretnej zbiorowości lub zbrojnego konfliktu z nią toczonego. Odczłowieczanie prowadzi także do odmawiania pomocy przedstawicielom danej grupy lub nawet do popierania wymierzonych w nią prześladowań.

  Ponieważ w historii demonizowanie prowadziło do ludobójstw oraz zbrodni przeciwko ludzkości, w krajach zachodnich nawoływanie do nienawiści jest prawnie zabronione.

W roku 2014 rosyjskie media państwowe długo i konsekwentnie prezentowały Ukrainę jako kraj, którym rządzą źli, znani z historii wrogowie: faszyści i naziści. Media agitowały, że trzeba wyzwolić mieszkańców Ukrainy spod ich strasznych rządów. Wielu rosyjskich żołnierzy, którzy zaciągnęli się do armii, żeby uwolnić Ukrainę od faszystowskiej tyranii, rozczarowało się na miejscu – nigdzie nie było widać faszystów.

Gdy badałam rozsiewane w internecie teorie spiskowe na temat Ukrainy, zaciekawiła mnie rosyjska wojna informacyjna skierowana przeciwko wspólnocie państw zachodnich”.

Fragmenty pochodzą z książki pt.: „Trolle Putina”, autor Aro Jessikka.

Re: Dobry cytat na dziś

„Kiedy czujesz się wypalony, pamiętaj, że feniks budzi się z popiołów”.

— autor nieznany

Re: Dobry cytat na dziś

„Polak nie lubi Szkopa, Żyda, Murzyna, Ciapatego, Ruska, Ukraińca, Makaroniarza.
Brytola i Amerykańca ma za idiotę, Żółtka i innego Polaka również.
Nie lubi też księży, lekarzy, policji, nauczycieli, artystów, aktorów, urzędników itd.
Ogólnie to Polak jest bardzo tolerancyjny, bo nie lubi wszystkich po równo!”

Źródło: wyczytałem w Internetach...

Re: Dobry cytat na dziś

„Dziękujemy partii za nasze szczęśliwe dzieciństwo!”

„Pamiętam jeden z największych strachów mojego dzieciństwa: że mogłam się urodzić w państwie kapitalistycznym, a nie w Związku Radzieckim. I byłam niewypowiedzianie szczęśliwa, że żyję właśnie tam! To myśmy na apelach, akademiach i zebraniach skandowali w najgorszych czasach stalinowskich (i potem też): Dziękujemy partii za nasze szczęśliwe dzieciństwo!

73 – pisze Irina Smith, mieszkająca w Londynie rosyjska dziennikarka”.

„Może i zdawałam sobie sprawę z tego, że nam się to szczęście wmawia. Ale innego nie znaliśmy. Znaliśmy tylko z czytanek okropną prawdę o życiu gdzie indziej. Pamiętam historię o straszliwie biednej rodzinie amerykańskiej, która szukała w jakimś miasteczku jedzenia. Zobaczyli wreszcie kopiec ziemniaków. Ale gdy zaczęli je obierać, okazało się, że w środku są fioletowe. Zatrute przez kapitalistów! Specjalnie, żeby biedacy nie mogli ich jeść… No więc jak miałam nie wierzyć, że żyję w najszczęśliwszym państwie świata? U nas ziemniaki – owszem – bywały fioletowe, ale to ze zwykłego, rodzimego przemrożenia”

(Lena z Wilna)

Fragmenty z książki: „Wowa, Wołodia, Władimir. Tajemnice Rosji Putina”. Krystyna Kurczab-Redlich.
1 ... 13141516