Muzyka antyputinowska, antysowiecka, antyradziecka

Muzyka antyputinowska, antysowiecka, antyradziecka

Muzyka antyputinowska, antysowiecka, antyradziecka, antybolszewicka

Muzyka zawsze była potężnym narzędziem politycznego protestu. W Polsce i Związku Radzieckim muzycy byli często cenzurowani i uciskani przez rząd, ale wciąż znajdowali sposoby na wyrażenie swojego niezadowolenia z reżimu.

Ta muzyka jest pełna emocji i doskonale oddaje frustrację i złość tych, którzy walczą z agresją Putina.

Niezależnie od tego, czy jesteś przeciwnikiem wojny na Ukrainie, czy po prostu przeciwnikiem Putina, ta muzyka z pewnością do Ciebie przemówi.

Podkręć więc głośność i pozwól, by te piosenki zainspirowały Cię do dalszej walki o to, w co wierzysz.

Re: Muzyka antyputinowska, antysowiecka, antyradziecka, antybolszewicka

Polska antyradziecka piosenka — "Żurawiejki"

„Żurawiejki rozpowszechniły się w Wojsku Polskim w okresie II Rzeczypospolitej po wojnie polsko-bolszewickiej 1920 roku w nawiązaniu do tradycji kawalerii rosyjskiej. Polskie korzenie żurawiejek upatruje się także w „Jak to na wojence ładnie” z roku 1863. Jedną z pierwszych pieśni wpisujących się także w tę tradycję jest legionowa „Pieśń Szwadronu Wąsowicza” z I wojny światowej opisująca szarżę pod Rokitną prowadzoną przez rotmistrza Zbigniewa Wąsowicza jaka miała miejsce w czerwcu 1915 roku”.

Żurawiejki nie miały charakteru pieśni masowo śpiewanych przez żołnierzy jednostek kawaleryjskich. Nie śpiewali ich podoficerowie czy szeregowcy.

Były one układane przez oficerów pułków kawaleryjskich na inne pułki i śpiewane przez oficerów podczas towarzyskich spotkań z kieliszkiem w ręku. Z tej przyczyny często przybierały charakter złośliwych docinków o frywolnym, a niekiedy nawet wulgarnym charakterze i dlatego piosenki te śpiewane były jedynie przez oficerów w swoim własnym towarzystwie z obowiązującym zakazem śpiewania ich w obecności pań. Początkowo swoją żurawiejkę miał każdy pułk ułanów.

Tradycję tę przejęły również pułki strzelców konnych chociaż jak głosiła jedna ze strof „Prawdę mówiąc między nami – strzelcy nie są ułanami”. Znane są także przykłady żurawiejek innych rodzajów wojsk: piechoty, artylerii, jednostek pancernych, marynarki wojennej czy lotnictwa”.

Źródło: https://youtu.be/ITIcajz-aR0

Re: Muzyka antyputinowska, antysowiecka, antyradziecka

„Bij bolszewika! - (polska piosenka antyradziecka)”

„Pieśń partyzancka Bij bolszewika powstała najprawdopodobniej jeszcze w okresie trwania II Wojny Światowej. Pieśń ta towarzyszyła partyzantom przez długie lata życia w ukryciu”.

Re: Muzyka antyputinowska, antysowiecka, antyradziecka

„Piosenka o Drewiczu (polska piosenka antyrosyjska)”

„Piosenka o Drewiczu – anonimowa, satyryczna pieśń prawdopodobnie z okresu obrony Jasnej Góry w czasie konfederacji barskiej, której przedmiotem i negatywnym bohaterem jest rosyjski oficer Iwan Drewicz (ros. Иван Григорьевич Древич, niem. Johann von Drewitz)”.

Re: Muzyka antyputinowska, antysowiecka, antyradziecka

„Zakazana piosenka o Putinie”

Re: Muzyka antyputinowska, antysowiecka, antyradziecka

Z dedykacją dla Putina - KULT - Hej czy nie wiecie, nie macie władzy na świecie

"Hej, Czy Nie Wiecie" skierowany jest do rządów z całego świata. Kazik gardzi politykami, którzy za pomocą siły i nieuczciwych interesów osiągają wpływy i władzę. Chce dać im do zrozumienia, że nieważne co zrobią, nigdy nie będą kontrolować wszystkich. Wciąż aktualna piosenka”.

Re: Muzyka antyputinowska, antysowiecka, antyradziecka

„C H U I PUTIN (RASPUTIN PARODIA)”

Re: Muzyka antyputinowska, antysowiecka, antyradziecka

„ORE RUSKIE CZOŁGI (MY CYGANIE PARODIA)” (18 +)

https://tvn24.pl/swiat/ukraina-romowie-ukradli-rosyjski-czolg-i-zapewniaja-bedzie-sluzyl-ukrainie-5620805