Nasze bociany powoli szykuja sie do odlotu...

Nasze bociany powoli szykuja sie do odlotu...

Lwiczka9
Widze czesto puste gniazdo naszych bockow...to znak...

"Na polskim niebie trwa wyjątkowy spektakl - odlatują bociany. W tym roku ptaki zaczęły wędrówkę wcześniej o blisko dwa tygodnie. Zwykle bociany rozpoczynały masową wędrówkę na południe około połowy sierpnia. W tym roku pierwsze odleciały już pod koniec lipca, a teraz odlatują już stadami.
Ireneusz Kaługa, ornitolog z Grupy Ekologicznej, powiedział Radiu Podlasie, że to wyjątkowa sytuacja, która nie była notowana od lat.

Szczególnie widowiskowe są tzw. bocianie sejmiki, kiedy stada ptaków gromadzą na odpoczynek i żerowanie. Siadają na łąkach i polach, a wieczorami na dachach wiejskich domów i latarniach.

Ireneusz Kaługa powiedział, że trudno wytłumaczyć zjawisko wczesnych odlotów bocianów. Niewykluczone, że ma ono związek z przyspieszonym w tym roku okresem wegetacji.

Ornitolog przyznał, że nie wszystkie bociany dolecą do afrykańskich żerowisk. Szczególnie młode ptaki są w tym okresie narażone na wiele niebezpieczeństw, chociażby słupy energetyczne, na których młode, niedoświadczone ptaki siadają, by odpocząć i przenocować. Często zostają porażone przez prąd i giną. Pierwszą zimę przeżywa zaledwie około 40 proc. młodych bocianów."

Czytaj więcej na https://fakty.interia.pl/polska/news-wczesne-odloty-bocianow,nId,2617208?parametr=najczesciej_czytane&iwa_source=najczesciej_czytane#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Re: Nasze bociany powoli szykuja sie do odlotu...

Ryo2
Mam nadzieję że dolecą cało w obie strony :)

Re: Nasze bociany powoli szykuja sie do odlotu...

Lwiczka9
Tez Krzysiu mam taka nadzieje....Tobie zycze wspanialego urlopu bo czytałam,ze wybierasz sie gdzies...:)

Re: Nasze bociany powoli szykuja sie do odlotu...

Ryo2
Do rodziców. Taka mała pipidówa w środkowej Polsce. W sumie dawno nie widzieli swej "pociechy" wiec czas to nadrobić ;)

Dzięki Lwiczko :)

Re: Nasze bociany powoli szykuja sie do odlotu...

Lwiczka9
Mam nadzieje,ze wsród bliskich odpoczniesz i nabierzesz sił na dalsze zmagania z zyciem:) Pipidówki sa najlepsze...czyzby mazowieckie wierzby?:) Ciesza sie juz rodzice:)
No i od foruma tez urlop sie nalezy bo dzielnie tu przewodzicie z Darkiem:)
Jeszcze raz dobrej podrozy i wypoczynku,a moze rzeczywiscie Jola nam tu zajrzy,moze juz "wybyczyła" sie w Polsce?:)
A ta burza ze Szczecina nie dotarla wtedy do nas,lecz skonczyla sie na Kolobrzegu,bo kolezanka dzwonila uprzedzic:)) Cos nas omija..
Dobrej nocki!

Re: Nasze bociany powoli szykuja sie do odlotu...

Ryo2
Szczerze pisząc to nie jestem pewny czy te wierzby są mazowieckie czy kujawsko pomorskie , to jakoś tak na styku :D
A co do burzy to ok , skoro jej nie "podebrałas" to kapitan daruje Ci ciężkie pokładowe roboty ;)))

Dobrej nocki i czarownych snów Lwiczko :)

Re: Nasze bociany powoli szykuja sie do odlotu...

Kpt.Wojtek
Za odra tez sejmiki i odloty. Moze w afryce troche chlodniej;)

Re: Nasze bociany powoli szykuja sie do odlotu...

Lwiczka9
Wyglada na to Kapitanie,ze lato sie kończy...smetnie sie robi...dzis nów,wiec tym bardziej..Ale nie smutajmy,trzeba spacerek po okolicy uskutecznic i powietrzem chlodniejszym poodychac po tej parówce ostatniej! Znow pared dni bedzie upalu u nas nad morzem..Jutro wybieram sie na dłuzszy spacer wzdluz brzegu..tylko nie do Kolobrzegu bo tam niewybuchy po Niemcach znalezli,wow!
https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/kolobrzeg-trzy-niewybuchy-znaleziono-w-baltyku-przy-plazy-w-podczelu,860379.html
12