Ponad połowa Rosjan nie wie, kiedy zaczęła się II wojna światowa

Ponad połowa Rosjan nie wie, kiedy zaczęła się II wojna światowa

Ponad połowa Rosjan nie wie, kiedy zaczęła się II wojna światowa

"Tylko 32 proc. mieszkańców Rosji zna datę rozpoczęcia II wojny światowej, 52 proc. badanych uważa, że wojna wybuchła w 1941 roku - wynika z sondażu Ogólnorosyjskiego Centrum Badania Opinii Publicznej (WCIOM)."

Więcej <<--

Są napisy w filmie:

http://multi-forum.46349.x6.nabble.com/Jak-mo-e-ro-ni-si-PRAWDA-i-jak-mo-na-broni-tej-swojej-jedynie-s-usznej-quot-prawdy-quot-td8159.html

Re: Ponad połowa Rosjan nie wie, kiedy zaczęła się II wojna światowa

Sputnik
Dla hAmerykanów zaczęło się od Pearl Harbor ;)

Re: Ponad połowa Rosjan nie wie, kiedy zaczęła się II wojna światowa

da®®io
wielu historykow twierdzi, że tak naprawde to 1 i 2 wojna to byl jeden wielki światowy konflikt trwajacy od 1912 do 1945 z 20-letnim wyciszeniem- prowadzony prawie przez tych samych wojskowych ale o wyzszych rangach-mający na celu weryfikacje sojuszy, odbudowe potencjalu militarnego, wprowadzenie nowych bardziej morderczych technologii wojennych i podzialu Swiata na strefy wplywów - i dlatego na ten okres w XX wieku funkcjonuje nazwa DRUGA WOJNA TRZYDZIESTOLETNIA

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/II_wojna_trzydziestoletnia

Re: Ponad połowa Rosjan nie wie, kiedy zaczęła się II wojna światowa

Sputnik
Są kraje gdzie twierdzą, że wojna światowa trwa nadal. Czasem też tak myślę :)
Sorry za smile ale to jest wyraz sympatii dla dyskutanta :)

Re: Ponad połowa Rosjan nie wie, kiedy zaczęła się II wojna światowa

da®®io
najpierw przed 1 wojna wybuchly 3 wazne konflikty - 1904. Wojna japonsko-rosyjska 1911. Wojna wlosko-turecka 1912. dwie Wojny Balkanskie a więc te poczatkowe granice mozna jescze przesunąc w czasie

Re: Ponad połowa Rosjan nie wie, kiedy zaczęła się II wojna światowa

Z punktu widzenia Europejczyka wydaje mi się, że najczęściej uznawaną datą rozpoczęcia II wojny światowej (przynajmniej w Europie), jest właśnie 1 września 1939 - niemiecka inwazja na Polskę. Większość historyków zgadza się na tę datę.

ale:

- Niektórzy uważają, że druga wojna światowa rozpoczęła się 7 grudnia 1941 r., Kiedy Japonia zbombardowała Pearl Harbor, powodując przyłączenie się Amerykanów do walki.

- Niektórzy uważają, że druga wojna światowa rozpoczęła się, gdy Japończycy najechali Chiny 7 lipca 1937 r.

- Niektórzy uważają, że II wojna światowa rozpoczęła się od hiszpańskiej wojny domowej 17 lipca 1936 r.

- Niektórzy uważają, że druga wojna światowa rozpoczęła się, gdy nazistowskie Niemcy zmilitaryzowały Nadrenię w marcu 1936 roku.

- Niektórzy uważają, że druga wojna światowa rozpoczęła się, gdy Adolf Hitler został mianowany kanclerzem 30 stycznia 1933 r., A nawet kiedy został Führerem 20 sierpnia 1934 r.

Chociaż 1 września 1939 r. jest oficjalną datą dla większości, to jednak niektórzy uważają inaczej.

Przy okazji polecam sondę uliczną pt.: "Co Amerykanie wiedzą o obozach śmierci?":

Re: Ponad połowa Rosjan nie wie, kiedy zaczęła się II wojna światowa

Wojna w Wietnamie to kiedy się zaczęła? Idę po 4-pak browara bo chcę sondę uliczną oblookać :)

Re: Ponad połowa Rosjan nie wie, kiedy zaczęła się II wojna światowa

Każda godzina kampanii wrześniowej:

Animacja ukazująca przebieg niemiecko-sowieckiego najazdu na Polskę: