Światowy Dzień Uchodźcy

Re: Światowy Dzień Uchodźcy

Gdańszczanin
Prezydent Gdańska potrzebuje osób, które chcą przyjąć uchodźców z Afryki pod swój dach, przesłałem linka do tego forum na kancelarię, będą was szukać. Na gwałt potrzebują chętnych, więc znajdą was bez problemu. Jesteście wspaniali.

Re: Światowy Dzień Uchodźcy

Jola
Gdańszczanin napisał/a
[...]

Póki co w Gdańsku uchodźców nie ma, za to w stolicy jest ich całkiem sporo. Jakim sposobem?

Re: Światowy Dzień Uchodźcy

szuw napisał/a
A tak poważniej:

Przyznam Marcin, że porusza wypowiedź człowieka, który w naszym kraju mieszka już 17 lat.
Niemniej on sam jest przez całą niezdrową otoczkę pełen uprzedzeń.
Łobuzów, takich "zwykłych" nudziarzy szukających zaczepki nigdy nie brakowało.
Złośliwości pod adresem uchodźcy nie różnią się od tych wypowiadanych, gdy przechodzi osoba o innym odcieniu skóry, lub po prostu inna od nas pod jakimś tam względem.
Pamiętam, że nawet na kuzynkę wolali pogardliwie "ej Rumunka" tylko dlatego, że ma ciemniejszą karnację, brązowe oczy, szybciej się opala itp.
Czasem wystarczy, że nie spodoba się łobuzowi Twoja mina i tylko tym można wzbudzić w nim agresję.
A w szkole dzieci zawsze sobie dokuczały.
Przykre to, ale tak bywa, a i dużo przecież wynosi się z domu.
Usłyszy dziecko, że tatuś nie lubi uchodźcy i niebardzo rozumiejąc dlaczego zacznie napotkanemu dokuczać.
"Edukować", uświadamiać trzeba najpierw rodziców, a w tym wypadku sam wiesz jak jest.
Niektórzy wiedzą lepiej, są tak hermetyczni na jakiekolwiek zmiany, jak często sami uchodźcy.
To bardzo złożone kwestie, nie można uogólniać, że każdy uchodźca niesie ze sobą samo zło.
To tak jakby zrównać  Polaków i utrzymywać, że każdy jeden tak samo zły.
Zenek z Rysiem nie stanowią o postawie wszystkich, nie są wizytówką, choć pewnie jakąś laurkę wystawiają! :)

Re: Światowy Dzień Uchodźcy

wierzący Bogu
Nie Szuwar.
Nie odróżniasz interpretacji, którymi się posługujesz od faktów, które ja przedstawiam.
Nie odróżniasz też ludzkich wymysłów od woli Boga.
Twoje opinie, nie mają żadnego znaczenia ani wartości w porównaniu do wskazówek Boga i Jego decyzji.
Skoro napisał w swojej Księdze kim się brzydzi, kogo nienawidzi i kogo należy kamienować, to Jego punkt widzenia jest słuszny, a nie jakieś lewackie wymysły, za które idzie się do piekła.:)
W swojej Księdze, Bóg wyraźnie sprzyjał podziałom społecznym i nie miał nic przeciwko niewolnictwu, a nawet czasami nakazywał mordowanie obcych, łącznie z kobietami, dziećmi i inwentarzem.
To Jego świat, Jego prawa i Jego zasady, a nie tęczowych lewaków.:)

Re: Światowy Dzień Uchodźcy

da®®io
czy ty powolujesz się na tego fikcyjnego dziadka z brodą w aureoli-czy ty nie za bardzo personifikujesz ten ulotny byt?-robisz z niego pisarza,  projektanta i inzyniera dusz-ogarnij się

Re: Światowy Dzień Uchodźcy

czy ty powolujesz się na tego fikcyjnego dziadka z brodą w aureoli-czy ty nie za bardzo personifikujesz ten ulotny byt?-robisz z niego pisarza,  projektanta i inzyniera dusz-ogarnij się
Darek , nie rób z prawackich fanaberii starcia na linii ateo - wierzacy ;)

Re: Światowy Dzień Uchodźcy

wierzący Bogu
Nie Darrio.
Nie słyszałem o żadnym dziadku z brodą i aureolą oraz nie znam tych historii, które sobie wymyśliłeś na temat jakiegoś staruszka.
Ja pisałem o Bogu.  Nie znasz tej osoby ani niczego na Jego temat nie wiesz, więc nie rozumiem o co ci właściwie chodzi?

Re: Światowy Dzień Uchodźcy

wierzący Bogu napisał/a
[...]
Raczej o swoich wyobrażeniach na temat Boga w których przypisujesz Mu jakieś idiotyczne zachowania na podstawie historii o wieży Babel :)