Która komedia z de Funesem jest wg. Was najlepsza?

Re: Która komedia z de Funesem jest wg. Was najlepsza?

da®®io
tych filmów w jego wykonaniu z początków kariery  chyba wogóle nie znamy, a lista jest długa
1945 : Kuszenie Barbizona (La tentation de
Barbizon ) – statysta, portier w Paradis
1946 : Antoni i Antonina ( Antoine et Antoinette)
– statysta, gość weselny
1950 : Lunatyk (Boniface somnambule) – Gino
1950: Bibi Fricotin – statysta, rybak
1950: Słodkie małżeństwo ( Folie douce ) –
statysta
1951 : Gracze (Les joueurs)
1951: Trucizna (La poison) – André
1951: Moja kobieta jest wspaniała (Ma femme
est formidable ) – turysta, narciarz
1951: Indyk (Le dindon ) – zarządzający
1951: Czerwona róża (La rose rouge ) – poeta
1951: Siedem grzechów głównych ( Les sept
péchés capitaux) – Martin Gaston
1952 : Pan Leguignon, latarnik ( Monsieur
Leguignon lampiste ) – mieszkaniec dzielnicy
1952: Ona jest moja (Elle et moi) – kelner w
kawiarni
1953 : Śmiech ( Le rire )
1953: Dziwne życzenie pana Barda ( L'Étrange
désir de monsieur Bard) – Chanteau
1953: Mężczyźni myślą tylko o tym (Les
hommes ne pensent qu’a ça ) – Teloso
Seleston, mąż
1954 : Pięcioraczki lub znany także pt. Owca z
pięcioma nogami ( Le mouton à cinq pattes ) –
Piłat
1954: Ach! Te piękne kobietki (Ah! Les belles
bacchantes! ) – Michel Leboef
1954: Tata, mama, gosposia i ja ( Papa,
mamam, la bonne et moi) – pan Calomel,
sąsiad
1954: Jego rybki (Poisson d’avril ) – strażnik
rybny
1954: Frou-Frou – major Cousinet-Duval
1954: Panna niewiniątko (Mam’zelle Nitouche )
– Petrot
1954: Przy drzwiach zamkniętych ( Huis clos ) –
pokojowiec
1955 : Nędznicy (Les hussards) – pedel
1955: Napoléon – Laurent Passementier,
żołnierz
1955: Tata, mama, moja żona i ja (Papa,
mamam, ma femme et moi) – pan Calomel
1956 : Czarny rynek w Paryżu (La traversée de
Paris ) – Jambier
1956: Pasek ojca (La Bande à papa ) – Victor
Eugène Merlerin
1957 : Jak włos w zupie (Comme un cheveu sur
la soupe ) – Pierre Cousin, kompozytor
1957: Ani widu, ani słychu (Ni vu ni connu ) –
Blaireau, kłusownik
1958 : Taxi, ruletka i corrida lub inny tytuł
Hiszpańskie Wakacje ( Taxi, roulotte et corrida ) –
Maurice Berger, szofer taksówki
1959 : Cygański kompan (Mon pote le gitan) –
Vedrines, wydawca
1959: Jak zdobyć miliard (Certains l’aiment
froide) – Ange Galopin
1960 : Zagmatwani ( Les tortillards) – pan
Durand
1960: Kapitan Fracasse (Le capitaine Fracasse )
– Scapin
1961 : Piękna Amerykanka (La Belle Americaine)
– Viralot, główny księgowy
1961: Zbrodnia nie popłaca (Le crime ne paie
pas ) – barman
1961: Znikający trup (Dans l’eau qui fait des
bulles ) – Hernzer
1962 : Dżentlemen z Epsom (Le gentleman
d’Epsom ) – Gaspard Ripeux
1962: Zemsta (La vendetta ) – Amoretti
1962: Diabelskie sztuczki (Le diable et les dix
commandements ) – Antoine Vaillant
1962: Szczęściarze (Les veinards ) – Antoine
Beaurepaire (w noweli Wielka wygrana )
1962: Karambole lub inny tytuł Jak
przyspieszyć swoją karierę (Caramboles ) –
Charolais
1962: Wybierzmy się do Deauville (Nous irons à
Deauville ) – Ludovic Lambersac
1963 : Koko (Pouic-Po -Źródło: Wikipedia

Re: Która komedia z de Funesem jest wg. Was najlepsza?

Fajnie ze odkrzyles Louisa...:) smak dziecinstwa i mlodosci...Wszystkie lubilam ktore wymieniasz...A FANTOMAS  nade wszystko...!!!  Znalazlam slady w St.Tropez i jego zandarmerie ...czulam sie tam jak..u niego:)))nie wiem czy wymieniles to dodaje ZANDARM  z  ST.TROPEZ..A jeszcze ZANDARM NA EMERYTURZE.   Zawieszeni tez urocza...

Re: Która komedia z de Funesem jest wg. Was najlepsza?

;)

Re: Która komedia z de Funesem jest wg. Was najlepsza?

Re: Która komedia z de Funesem jest wg. Was najlepsza?

"Nie zbadane są ścieżki Pana,tylko Pan zna drogę"Najlepszy komik ,a siostra dawała czadu razem z nim.

Re: Która komedia z de Funesem jest wg. Was najlepsza?

ja jako pierwszy zapodaję dla przypomnienia "Wielka Włóczęga"/ " Zwariowany weekend " / "Panowie dbajcie o żony" a może  Hibernatus, Skrzydelko czy nóżka, lub rola żandarma w całym tym cyklu- zróbmy ranking-mój typ " Wielka włóczęga "

Hej Darku, fajny temat, może trochę poddałam swoim wątkiem o namagnetyzowaniu, w którym nawiązuję do w/w, niemniej warto właśnie Luisowi poświęcić chwilkę ;)

Wszystkich na pewno nie oglądałam, wiem, że podobał mi się w "Skrzydełko czy nóżka", "Żandarmie z Saint-Trope", i nie wiem, w którym zabawna rola zakonnicy śmigającej niczym rajdowiec samochodowy ;))

Ale najbardziej chyba się uśmiałam oglądając Skąpca Moliera, jako Harpagon był rewelacyjny ...szczególnie jak tacą w kościele zacięcie potrząsał, gdy ktoś za mało wrzucił! :DD

Re: Która komedia z de Funesem jest wg. Was najlepsza?

Lothar.
Zabanowany
Skąpiec / Avare, L' (1980)

Przygody Rabina Jakuba (1973)

https://www.youtube.com/watch?v=_5AUy9vTGpQ

Re: Która komedia z de Funesem jest wg. Was najlepsza?

Jola
Lothar. napisał/a
Skąpiec / Avare, L' (1980)

Przygody Rabina Jakuba (1973)

https://www.youtube.com/watch?v=_5AUy9vTGpQ

Ano właśnie, tego fragmentu szukałam ;), a Rabina Jakuba nie znam.
12345 ... 12