"Policja urządza łapanki na przedsiębiorców na ulicach warszawy"

Re: "Policja urządza łapanki na przedsiębiorców na ulicach warszawy"

Re: "Policja urządza łapanki na przedsiębiorców na ulicach warszawy"

Perełka
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Sputnik
Zwróciłam uwagę na sformułowania tego problemu w kilku wypowiedziach to samo podkręcające emocje.

To byli przedsiębiorcy na ulicach Warszawy, a nie tysiące Warszawiaków itd.
Protest był osaczony policją, która użyła gazu.  Dramatyczne wydarzenie i temu nie zaprzeczam, ale nie w takiej manipulanckiej formie.

Re: "Policja urządza łapanki na przedsiębiorców na ulicach warszawy"

Perełka
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Sputnik
Oglądałam to na żywo w dwóch telewizjach, a nie obróbce ośrodka Monitorowania.

Re: "Policja urządza łapanki na przedsiębiorców na ulicach warszawy"

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Perełka
Perełka napisał/a
Bzdura! Przede wszystkim nie był to marsz tysięcy warszawiaków! Artykuł jest napisany kilka razy od różnej strony jak przetworzone przez komputer.
Dziękuję za komentarz. A Ty Perełko ilu protestujących naliczyłaś?

https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/protest-przedsiebiorcow-w-warszawie-policja-uzyla-gazu-lzawiacego/hjs4n7v

Byłem na kanale YouTobe Twojego ulubionego ostatnio "wRealu24" i ich filmiki (z tego protestu) zawierają nie mniej emocjonalne tytuły.
Dlatego moim zdaniem czepiasz się na wyrost.

Trochę o emocjach jednego z głównych redaktorów "wRealu24":

https://natemat.pl/233883,marcin-rola-wrealu24-prawicowy-dziennikarz-wulgarnie-obraza-kobiety

https://shareinfo.pl/prawicowy-publicysta-o-pozarach-w-australii-winna-jest-aborcja-i-sluby-homoseksualistow/

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/popularny-polski-bloger-marcin-rola-zatrzymany-na-lotnisku-w-londynie/3hptw2e

A to jeszcze nie wszystko, można by książkę napisać o tej "zacnej" telewizji.

PS. Nie wspomnę już Perełko o Twoim powoływaniu się (na  Atlantydzie) na kanał Zbigniewa Stonogi.
Więc to ja powinienem się zapytać, kogo Ty Perełko czytasz i na kogo się powołujesz.

Również jestem zawiedziony, że dałaś się omamić propagandzie i że czerpiesz informacje z takich źródeł, jak wyżej.

PS. Mam nadzieję, że to tylko Twoje chwilowe zaćmienie i nie przeceniłem
Ciebie -  pisząc, że jesteś mądra i inteligenta.

Re: "Policja urządza łapanki na przedsiębiorców na ulicach warszawy"

"Każdy obywatel ma w Polsce prawo do manifestowania. Ma prawo do wyrażania własnej opinii i na pewno za czasów rządów Prawa i Sprawiedliwości my policji przeciwko manifestantom wyprowadzać nie będziemy"

https://streamable.com/vn0htd#

Re: "Policja urządza łapanki na przedsiębiorców na ulicach warszawy"

Perełka
Jeśli poruszasz źródła informacji to chcę zaznaczyć, ze Ośrodek Monitorowania Zachowań Rasistowskich i Ksenofobicznych nie jest czystym źródłem informacji i nie jest wolny od korupcji. Ale nie chcę spierać się o źródła informacji, bo można by tak w nieskończoność, a nie o to chodzi.  Ważne są fakty. To jak do tego podchodzimy, a nie kto tę informację przygotował nam w mediach.
Faktem jest, że policja użyła gazu pieprzowego przeciwko manifestującym, zastraszyła ich ilością umundurowanych i samochodów policyjnych na ulicach.

Bardzo mi się podoba filmik z panią Szydło. Bardzo dobre uchwycenie całości problemu w pigułce.
W ostatnich wypowiedziach wiceminister o wizerunku aktywistki komunistycznej na pytanie w radiu Zet o użycie gazu pieprzowego przeciw ludziom powoływała się na prawo Szumowskiego, że koronawirus pozostanie z nami przez wiele miesięcy, a przy ty wrzuciła wymuszonym entuzjazmem, że powinniśmy pamiętać o wielkim Polaku Janie Pawle II.  Niedobrze się robi.

Re: "Policja urządza łapanki na przedsiębiorców na ulicach warszawy"

Perełka
Pomyślałam jeszcze o czymś ważnym. Naginanie czegoś daje efekt odwrotny, więc są bardzo dobrze przygotowani na efekt swoich działań, które wzbudzą reakcje przeciwne. Policja jest jedynie ręką rządu.
Może manifestanci powinni w ciszy iść pod siedzibę rządu i złożyć kwiaty?

[...]

Cześć Perełko,

każdy ma swoje sympatie i antypatie polityczne oraz ulubione źródła informacji.
Moje poglądy są ciągle takie same i niezmienne.
Informację czerpie z bardzo  różnych źródeł, czasami słucham nawet Radia Maryja.

Żeby mówić o wiarygodności źródeł, warto cofnąć się do lat 2016-2018.
Wtedy przez polskie media przelała się wielka fala nienawiści, hejtu, fake newsów — przeciwko uchodźcom, obcokrajowcom, mniejszościom narodowym, religijnym. Internet zalała propaganda strachu.

Ośrodek był (i dalej jest) jedną z nielicznych organizacji, która odważnie i jawnie się temu przeciwstawiała.
Zawsze stał na straży i bronił tych najmniejszych, najsłabszych i najbardziej uciskanych.
Dlatego jest tak znienawidzony przez skrajną prawicę, ludzi puszczających oko, do faszyzmu czy rasizmu.

TV wRalu24 w tym czasie był jedną z wielu  tub i szczujni, która podsycała i szerzyła wśród Polaków nienawiść do mniejszości, uchodźców, wyznawców innych religii. Dalej to robią.

Perspektywa czasu pokaże, które media były bardziej rzetelne. Historia to oceni.

Tylko że to wszystko już było.

Jeśli cofniemy się do lat 30. XX wielu, to byli ludzie pokroju Pani Ireny Sendlerowej, która działała w organizacjach sprzeciwiających się dyskryminacji i prześladowaniom mniejszości (między innymi Żydów),

i były organizacje, które prześladowały takich ludzi, jak Sendlerowa.

 Np. 'żołnierze wyklęci' z NSZ umieścili nazwisko Ireny Sendlerowej na listach proskrypcyjnych. (Czyli osób do zabicia)."

Działalność Sendlerowej (i ludzi podobnej do niej) nie była też na rękę ONR.

Patrząc z perspektywy czasu, kogo historia bardziej doceniła?

ONR czy Panią Sendlerową? Wydaje mi się, że Panią Sendlerową.

Kogo za kilkadziesiąt lat lepiej oceni historia? Ośrodek  Monitorowania, który odważnie (i wbrew fali hejtu, jaki otrzymuje) przeciwstawia się dyskryminacji,
czy tych siejących nienawiść do mniejszości, dyskryminację?

Ja myślę, że doceniony zostanie Ośrodek (za kawał dobrej roboty, którą robi) i to szybciej niż się mi wydaje.