Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Walkiria
Obserwuję czasem tylko prywatnie i co ważniejsze informacje, ale nie na tyle, by pisać o każdym zagrożeniu i przelocie, bo bym osiwiała ze zgryzoty. A tego nie chcę :)
Podobnie było odnośnie tej asteroidy. Nie wnikałam, tylko uznałam za ciekawy fakt, że jest na tyle duża, że warto ją obserwować.
Szczerze mówiąc to mam ochotę wyłączyć wszystkie wiadomości na świecie, by nie myśleć w kółko o jednym. Ileż można? Człowiek chciałby normalnie wyjść na spacer, a tu tylko we dwójkę i trzeba uważać, bo zgarnęli dziś koło mnie dziewczynę z przystanku autobusowego w kajdankach.

Czuje się jak w Matrixie i zaczynam się dusić tymi czterema ścianami. To nie dla mnie. Wolałabym mieć taką chorobę za sobą i móc oddychać swobodniej, niż żyć jak chomik w klatce. To cholernie męczące na dłuższą metę.

Zaraz zacznę specjalnie po każdym przyjściu wycierać sobie nos i usta palcami bez odkażania. Odmian COVID jest 40. Nie wierzę w to, by człowiek nie zaraził się gdzieś choć jednym z nich.

Zastanawiam się czy jak wybiorę się do lasu to też mnie zabiorą w kajdankach :D Musiałabym śledzić każdego dnia czy są jakieś nowe zakazy, a mi się nie chce. Wolę się uodparniać na wietrze :)

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

da®®io
to jest okres idealny dla pis-u - czyli nadzór nad obywatelami, przymusowa izolacja, nadużywanie działań siłowych-rządzenie za pomocą spec ustaw i extra dekretów dających prawo do zamarażania swobód obywatelskich oraz postanowień konstytucyjnych - konstytucjonaliści nazywają to hybrydową pełzającą dyktaturą która testuje odporność, a także oporność społeczeństwa na takie coraz mniej demokratyczne rozwiązania

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Walkiria
Ale to PO domagała się od początku wprowadzenia stanu wyjątkowego, a obecnie domaga się wprowadzenia stanu klęski żywiołowej lub stanu nadzwyczajnego ze względu na przedsiębiorców, a szef KPRM wyjaśnia co to oznacza dla obywateli, Dario. To PO chce odwołania wyborów i przesunięcia na inny termin.

"W dzisiejszym obowiązującym porządku prawnym, wybory mogą być przesunięte w sytuacji wprowadzenia stanu nadzwyczajnego. Są trzy stany nadzwyczajne: stan klęski żywiołowej, stan wyjątkowy i stan wojenny. Żaden z tych trzech stanów nie jest dzisiaj uruchomiony, dlatego że te ustawy, które wprowadzają każdy z tych stanów, uruchamia się w sytuacjach takich, kiedy państwo nie może normalnie funkcjonować".

Dworczyk na briefingu prasowym przypomniał, że stan nadzwyczajny pociąga za sobą poważne ograniczenie praw obywatelskich:
"My funkcjonujemy dzisiaj w oparciu o przyjętą w 2008 roku ustawę, której celem jest zwalczanie epidemii i chorób zakaźnych oraz o specustawę, którą niedawno przyjął parlament. W związku z tym dzisiaj nie ma przesłanek, żeby wprowadzać żaden ze stanów nadzwyczajnych. Dzisiaj nie ma przesłanek, żeby przesuwać termin wyborów".

Pytany o kryteria, na podstawie których można podjąć decyzję o wprowadzenia stanu wyjątkowego, Dworczyk odpowiedział, że "państwo musiałoby przestać sobie radzić, funkcjonując w normalnym trybie".
"Oczywiście, że mamy szereg ograniczeń i szereg utrudnień, ale nie chcemy wprowadzać żadnego stanu, który by ograniczał prawa obywateli. W tej chwili nie ma takich przesłanek" - ocenił.

Chyba o czymś nie wiesz:

Zgodnie z konstytucją w sytuacjach szczególnych zagrożeń, jeżeli zwykłe środki konstytucyjne są niewystarczające, może zostać wprowadzony odpowiedni stan nadzwyczajny: stan wojenny, stan wyjątkowy lub stan klęski żywiołowej. Przepisy mówią, że w czasie stanu nadzwyczajnego oraz w ciągu 90 dni po jego zakończeniu nie może być skrócona kadencja Sejmu, przeprowadzane referendum ogólnokrajowe, nie mogą być przeprowadzane wybory do Sejmu, Senatu, organów samorządu terytorialnego oraz wybory Prezydenta Rzeczypospolitej, a kadencje tych organów ulegają odpowiedniemu przedłużeniu.

Wprowadzenia stanu klęski żywiołowej domagał się wczoraj przewodniczący PO, Borys Budka.

P.s. Poza tym to jest ciężka sytuacja dla wszystkich, ponieważ nie narażamy tylko siebie, ale również swoich bliskich :(

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

da®®io
oczywiscie, ze wiem czym skutkuje wprowadzenie tych stanow nadzwyczajnych, a  P0 naciska juz teraz na to zdecydowane rozwiązanie, bo ma przekonanie, ze to samo uruchomienie stanów nadzwyczajnych pis i tak może wykonać już po wyborach wtedy gdy Duda bedzie prezydentem a oni wyposażą swoją władzę w niebywale rażące społeczeństwo jak i demokrację narzędzia prawne umacniające ten system - ps. w moim odczuciu to Budka powinien kandydować na prez. zamiast MKB

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Walkiria
Między nami - Jasna Góra przyniesie Dudzie szczęście. Przekonasz się o tym. Byłam tam przejazdem dwukrotnie. Raz zaszłam na dziedziniec pomodlić się przed daleką, od samego początku pechową podróżą. Powiem tak, cudem dotarłam do celu :D I cuda się działy po minięciu Jasnej Góry dwukrotnie :)
Nie wątp w Jej Moc, Dario. Żałuję tylko, że nie mogłam uczestniczyć w całej mszy niestety. Ale i tak gwiazdy i słońce czuwały nade mną, jak nigdy przez całe moje życie :)

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Mary Lou
Ten post był aktualizowany .
Hej Walki. Nie wiesz z jakiego konkretnie powodu zgarnęli te dziewczynę w kajdankach z przystanku? PS. To nie koronawirus zabija lecz strach przed nim.. Przenośnia. Niemniej ludzie traca odporność od stresu. A podłamanie się i zwątpienie w sens działań profilaktycznych czyli izolacji to duży błąd. Bądź dzielna jak większość. Wiem. Strzelcowi trudno w izolacji. Znajdź na ten czas inne pasje. Pracuje nad domowym strzelcem. Po co wam tyle tych informacji o koronie? Kontrola nad info o nim to złudzenie. Odpuść to. Ulzy. Ja normalnie wychodze na krótkie spacery. Przecież do sklepu też można. Nie bądźmy pazerni na wolność w tej wyjątkowej sytuacji.. Może to pokolenie musi coś utracić żeby wiedzieć że nic nie jest dane raz na zawsze

Ot, pokoleniowa trauma.. Mieli nasi przodkowie, my.. Młode pokolenie teraz dotyka.. Historia kołem się toczy... 🙄😷

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Walkiria
Witaj, Lwiczko. Jedyne co podają w wiadomościach to łamanie kwarantanny, a dziewczyna na przystanku była sama, więc nic więcej nie wiem. Można tylko sobie uświadomić jak duże zagrożenie stwarzają dla innych takie osoby. Teraz namierzają komórki i wiedzą kto i na jaką odległość oddalił się od domu. Dobrze, że pilnują. Ale przystanki i autobusy lepiej omijać dla własnego bezpieczeństwa.

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Walkiria
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Mary Lou
Na razie jeżdżą i ostrzegają megafonem, by nie wychodzić z domu, bo koronawirus blisko.  No ale wkrótce może być jak w Indiach. Każdy obywatel przyłapany na ulicy naraża się na karę cielesną, która najczęściej wymierzana jest drewnianym kijem. Musicie to zobaczyć :D

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=SCatPYfIG8s&feature=emb_logo

Ma ktoś ochotę na pompki i przysiady w ramach kary? No to raz, dwa, raz, dwa :))
123456