Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Lwiczka9
Heej Walki:) tak,widzialm juz te rzeczy z Indii...Nie wiem,ale u mnie histerii nie ma. Pewnie ze jest kwarantanna,ale przeciez zarzadzenie MZ i rządu /chyba/ mówi,ze w kilku przypadkach mozna wychodzic. Nie spotkalam sie w moim miescie,zeby kogos tak inwigilowali,czy  legitymowali. Owszem Korea Pd zastosowala takie techniki inwigilacji ludzi via komorki tel,i izolowali WSZYSTKICH  zakazonych ,no i maja sukces. Wczoraj bylam w sklepach kilku,pokonalam kilka km, i nie napotkalam słuzb. Ludzi sporo,ale kazdy widac,ze zalatwia pilne sprawy i sie spieszy. Nie ma zgromadzen powyzej 2 osob.No chyba,ze rodziny. Tych jest sporo. Jakby nagle odkryli ze siebie maja:) Tyle dobrego. Nie strasz Walki,ze cos sie tam zbliza. Ze osacza. Wpedzasz siebie i innych w obsesje i panike. Nie mozna tak. Zachowaj zdrowy rozsądek. Bo wlasnie chodzi o to,zebysmy sie wszyscy wystraszyli. A rzad wybrany przez mniejszosc dzis w nocnych jak zwykle posiedzeniach sejmu  przeforsowal poprawke ,ze ...mozesz jak cie dopadnie kwarantanna isc do wyborow. Gdzie tu logika. Coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu,ze to swiadome dzialanie depopulacyjne. Owszem unikam autobusow,ale wczoraj na petli autobusowej na moim osiedlu nic sie nie dzialo. Ciekawa jestem gdzie Ty mieszkasz? ;) Trzymaj sie i nie daj sie strachowi....

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Walkiria
Ale ja nie wpędzam nikogo w obsesję, tylko miasto mieszkańców. To nie ja trąbię przez megafon mówiąc, że koronawirus już blisko, Lwiczko :) Choć raz dostałam przydomek wieszczki Kasandry żartem :D
Zgadzam się z jednym, istne wariactwo. Bo nawet jak mam wyłączone media to zza okna słychać i widać grozę :) Od rana policja sprawdza kwarantanny tutaj. A tymczasem staram się uśmiechać i nie zwracać na to uwagi. Może zatyczki do uszu kupię :)
Pozdrawiam.

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Lwiczka9
:) No tak...Widac zyjemy w innych światach...Staram sie nie poddawac tej sytuacji grozy. Nastaje inny czas...Te kontrole to ostatnie podrygi rzadu i polityków..Nie czujesz tego?  Jak oni chca nas przestraszyc! I udaje im sie! na szczescie ja mam madrych włodarzy miejskich:) Siedzmy w domu i cieszmy sie izolacja;) Takze pozdrawiam:) PS. Najpierw straszenie uchodzcami,teraz jakims niewidzialnym stworkiem...A to?:https://www.youtube.com/watch?v=QteUjsm1I6g
https://www.youtube.com/watch?v=6xk53fpxyB4
Oczywiscie sa dwie drogi po wirusie: albo totalitaryzm albo anarchia.  Ludzie nie wyrabiaja na swiecie,rzady chca ich uciszyc jakims wirusikiem...////

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Walkiria
Mam starszych rodziców z chorobami współistniejącymi i to o nich najbardziej się martwię, nie o siebie. I z jednej strony się cieszę, że myślą o takich osobach, z drugiej strony mam dość. Na wybory na pewno nie pójdę do urny. Głosowanie przez internet mogę przemyśleć. Ale jeśli wyślą ludzi mimo zagrożenia na wybory, to będą przekreśleni. Nigdy żądza władzy nie będzie ważniejsza dla ludzi od zdrowia i życia.
Poczekamy, zobaczymy.
A co do filmu... To się rozkręcił. Czytałam jak to działa, Mi wszystko usadawia się w nosie najbardziej, więc jest nadzieja, że tylko na nim się skończy :) Najpierw miałam coś o metalicznym posmaku w nim, ostatnio na języku. Ale mam swoje sposoby. Najlepiej zalewać wrzątkiem. Żartuję :)
Tak naprawdę to jelita odpowiadają za odporność. Jeśli o nie zadbamy i dobre trawienie, chorobę przechodzi się łagodniej. Więc polecam wszystko z naturalnymi bakteriami + płatki owsiane, które są zbawienne dla organizmu. Dla sportowców są źródłem siły, dla kobiet źródłem młodości, a dla lekarzy lekarstwem i ochroną. Owies jest rekordzistą pod względem zawartości błonnika, dlatego nie tylko obniża poziom cholesterolu, ale też zapobiega wielu chorobom. Beta-glukan działa jak lepki żeli odporny na działanie enzymów trawiennych i powleka szczelnie śluzówkę przewodu pokarmowego, a kiedy trzeba, zachowuje się jak płynny opatrunek. Tym samym ma właściwości prebiotyczne i jest pożywką dla dobrych bakterii.
Takie zwykłe płatki, a ludzie ich nie doceniają i wiele na tym tracą, bo wiąże też substancje toksyczne i zwiększa ich wydalanie, zapobiegając namnażaniu się komórek nowotworowych i wzmacniając układ immunologiczny oraz pobudzając do większej aktywności fagocyty odpowiedzialne za wchłanianie bakterii, wirusów, które atakują organizm...

Jedzmy płatki i owies, Lwiczko, a będziemy zdrowe :)

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

da®®io
Walk, nie wiem czy otwarty internet jest odpowiedni do tak opisowego i szczegolowego rozwijania opisow swojego stanu zdrowia - przeciez kazdy z nas ma jakies powazne dolegliwosci ale z przyczyn rozsadkowych nie opisuje tego tak otwarcie - ja przez 50 lat nie bywalem u specjalistow, a teraz od kilku lat jestem pacjentem kilku specjalnosci - mam nadzieje, ze te moje uwagi przyjmiesz ze zrozumieniem bo licho w necie nie spi

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Jola napisał/a
Witaj Marcin, przyznam, że obejrzałam filmiki z przyjemnością.
Chyba miałam błędne wyobrażenie nt Chin.
Jak tam ślicznie, czysto i bogato!:)

Był też bazarek "rozmaitości";)), czysty.
Niesamowita różnorodność potraw, to co autor podpisał, to wiedzialam co to jest, odnośnie pozostałych, nie mam pojęcia, ale wygląda nie najgorzej! ;)):P

Poniżej jest link do biednego miasta Chin, autorem ten sam gosć....ponownie zaskoczenie.
https://youtu.be/iTFofXgSR2I

Pozdrawiam wszystkich! :)

Cześć Jola,

cieszę się, że podobały Ci się filmy z kanału "Raport z Państwa Środka".
Ja bardzo lubię słuchać (i oglądać filmy) tego youtubera — fajnie i rzeczowo opowiada o Chinach i nie tylko.
Z wieloma jego poglądami się zgadzam, chociażby z tymi o nietłamszeniu gospodarki:

i tutaj podobny post <<--

Z kanałów o krajach azjatyckich oglądam też czasami filmy z kanału "UcieczkaDoRaju" <<--

Pozdrawiam Cię i wszystkich pozostałych forumowiczów również :)

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

Walkiria
Ale co tu widzisz szczegółowego? Napisałam tylko o metalicznym smaku na języku. A reszta żartem. Nie pisze o wypróżnianiu się przecież.
A do Lwiczki jeszcze coś dodam. Najbardziej mnie rozbraja Łukaszenko. Wg niego epidemią koronawirusa nie ma co się przejmować, bo "lepiej umrzeć stojąc, niż żyć na kolanach" :)
I na tym kończę moje gdybania. Bo kapo nie śpi :D

Re: Koronawirus oczami Polaka mieszkającego w Chinach

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Walkiria

"Kolacja z królową KORONOWIRUSA w Chinach - Chiny #386"