Nowa kopia Albumu o Łodzi.

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

Pomnik Wł. Reymonta
uważanego za patrona m.Łodzi

pomnik Marszałka J.Piłsudskiego

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

dziewczyna z perłami
 Czytałam, że Reymont interesował się czwartym wymiarem. Opisy stanów psychicznych postaci często powstawały w wyniku pisma automatycznego.

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

da®®io
podobno w dzieciństwie Reymont interesował się zaklęciami, duchami i spirytystyzmem, w 1890r. nawiązał kontakty z grupą spirytystów i okultystów w Częstochowie, a potem także i w Warszawie. Jako medium brał udział w ich seansach spirytystycznych -ps. trochę podobny do lothara:)

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

dziewczyna z perłami
Ale znacznie zdolniejszy i sławniejszy od Lothara. Jego mediumizm pomógł mu w pracy, ponieważ był utalentowany.

Miś i Plastuś są super.

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

da®®io
wiesz, że na wikipedii wyczytałem, że " Uszatek" stracił kiedyś łapkę bo zaczepił o niego pług śnieżny, a te figurki postaci bajkowych mają związek z łódzkim " Se-ma-forem" i że co jakiś czas dochodzą nowe takie jak wróbelek Ćwirek, kot Filemon, Maurycy Havranek, pingwin PikPok, Pies Ferdynand Wspaniały, oraz planowana jest statuetka Misia Colargola " https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Łódź_Bajkowa

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

dziewczyna z perłami
Podoba mi się pomysł figurek z bajek. To podkreślenie i dorobku miasta i promocja Łodzi jako atrakcji turystycznej. Kiedy przyglądam się temu, co przedstawiłeś odnoszę wrażenie, że tam cały czas żyje duch przedsiębiorczości, biznesu, kreatywności, sztuki i wielokulturowości. Może to nie przypadek, że kiedyś to miejsce wybrali sobie przedsiębiorcy do zakładania i pomnażania kapitału? Może być to jedno z miejsc mocy, w którym jest lepsza prosperity.

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

dziewczyna z perłami
Wierzę w potencjał w ludziach i potencjał miejsc, które jakby same z siebie emanują energią, gdzie pomysły łatwej i płynniej się pojawiają i rozwijają jak kwitnące kwiaty. Może to takie magiczne miejsce Fi?

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

zdjęcia ulicy Piotrkowskiej
sprzed ponad 100 lat z r.1914

1 ... 15161718192021 ... 24