Nowa kopia Albumu o Łodzi.

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

da®®io
a to jest "Hymn Łodzi-Prząśniczka" Moniuszki
 http://www.youtube.com/watch?v=VO2vA0hCeqc&feature=youtube_gdata_player

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

da®®io
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Lwiczka9
Lwiczka9 napisał/a
Tak...Lodz na mnie jeszcze czeka...Ma swoj klimat..pieknie sie prezentuje i dzieki Darku ze mozemy poznac twe miasto...Gdybys jeszcze kilka slow o historii miasta dal..bo wplywy ruskie,niemieckie i inne dostrzegam. Juz nie pamietam czyja glownie byla Lodz na przestrzeni wiekow. Jak dlugo jest polska? To byloby ciekawe..pozdrowka!
losy Łodzi były zmienne i swoich dziejach balansowała pomiędzy wpływami niemieckimi i rosyjskimi
" Po II rozbiorze Polski w 1793 trafia
do zaboru pruskiego . W 1798, wskutek
sekularyzacji dóbr kościelnych, staje się miastem
rządowym. Od 1807 należy do Księstwa
Warszawskiego , od 1815 do Królestwa Polskiego .Kongresówki będącej pod zaborem rosyjskim
W 1820 – decyzją władz rządowych – włączenie Łodzi do grona osad przemysłowych i przeznaczenie jej roli ośrodka tkackiego i
sukienniczego. Decyzja ta jest początkiem okresu
rozwoju „Łodzi przemysłowej”. W krótkim czasie
powstaje jeden z największych ośrodków
przemysłowych w Europie."

W czasie 1 Wojny Swiatowej podczas Operacji Łódzkiej w 1914r w ciągu 2miesiący kilkakrotnie przechodziła z okupcyjnych rąk do rąk. W czasie II Wojny Łódź miała niemiecka nazwę Lizmanstadt na cześć zwycięzcy bitwy łódzkiej z 1914r.

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi- Dziękuję za przychylne zainteresowanie:)

Sputnik-2
Mam suba na kanale typa, którego mam ambiwalentne uczucia ale nie będzie https://youtu.be/7WLqS77nCHE

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi- Dziękuję za przychylne zainteresowanie:)

da®®io
ciekawy filmik, nieźle ześwirowani eksploratorzy kanałów

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

lwiczko, jesli jestes zainteresowana kontekstem historycznym, to jesli chodzi o 1 wojnę to wklej w google taki tytuł " I wojna światowa w Łodzi. Dowiedz się, jak wyglądało ...dziennik łodzki.. ja nie daję wklejki ze względu na ich prawa autorskie, a jesli chodzi o 2 wojnę to podaję link wikipedii
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Historia_Łodzi_pod_okupacją_niemiecką
a trochę powyżej w rozmowie z Sylwia jest " legenda założycielska mojego miasta " specjalnie dla Ciebie:) dokonałem tego historycznego rozszerzenia
http://www.google.pl/search?q=operacja+lodzka+&client=ms-opera-mini-android&channel=new&gws_rd=cr&ei=LVw9WYD3LIqJaOb4hqgB nic nie skracam bo moze nie wchodzic, ale wskazówkę juz masz:)

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi-proszę nie paskudzic mi tego watku !!!

Lwiczka9
Dziekuje Ci bardzo. Oprocz tego poczytam sobie co dzialo sie z Lodzia podczas zlotego wieku w Polsce i w wiekach tuz po chrzcie Polski. Pozdrowka i buziaczki!

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi- Dziękuję za przychylne zainteresowanie:)

Lothar.
Zabanowany
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Sputnik-2
sputnik napisał/a
Mam suba na kanale typa, którego mam ambiwalentne uczucia ale nie będzie https://youtu.be/7WLqS77nCHE
Niepokoi mnie zachęcanie dzieciaków do zwiedzania kanałów tam błyskawicznie rośnie poziom wody przy opadach, a jak widziałeś szmaty wiszące z sufitu to znaczy że woda czasami do tego poziomu sięga powstaje pytanie czy przy nagłej ulewie oni by stamtąd wyszli?

Re: Zakładam tutaj album o Łodzi- Dziękuję za przychylne zainteresowanie:)

Sputnik-2
Polecam film "W ciemności"
1 ... 78910111213 ... 24