Kto będzie dziś oglądał zaćmienie księżyca?

Kto będzie dziś oglądał zaćmienie księżyca?

Wenus
Ja mam taki zamiar, tylko nie wiem czy z balkonu akurat będzie go widać. Ponoć ma być czerwony.

Re: Kto będzie dziś oglądał zaćmienie księżyca?

Ryo2
Noo , to ten "krwawy" . Looknę w nocy w niebo to się może zobaczy :)

Re: Kto będzie dziś oglądał zaćmienie księżyca?

jesli on bedzie taki jak wczoraj to.u mnie nie bedzie widac bo schowa sie za wiezowcami

Re: Kto będzie dziś oglądał zaćmienie księżyca?

da®®io
Na czym polega całkowite zaćmienie Księżyca
"Zaćmienie Księżyca występuje wtedy, kiedy Słońce, Ziemia i
Księżyc ustawią się w linii prostej. Wtedy Księżyc podczas
swojej comiesięcznej wędrówki dookoła naszej planety
wchodzi w obszar, na który Ziemia rzuca cień.
Jednak z uwagi na nachylenie swojej orbity względem
płaszczyzny równika Księżyc nie trafia w ten obszar co
miesiąc. Czasem przechodzi powyżej, czasem poniżej. Tym
razem trafi idealnie, prawie w sam środek cienia."

Re: Kto będzie dziś oglądał zaćmienie księżyca?

Wenus
Tak mi się zdawało, że to o to chodzi - coś niecoś jeszcze się pamięta z fizy ;)

Re: Kto będzie dziś oglądał zaćmienie księżyca?

da®®io
a na jednym z portali jakis kretyn twierdzi, ze skoro ksiezyc bedac w pelni swieci jasno a jest w obszarze za Ziemia to wg. niego " ksiezyc swieci wlasnym swiatlem " i dla udowodnienia tego pokazuje wlasnie taki schemat zapominajac wlasnie o tym nachyleniu jego orbity dzieki czemu w czasie pelni Slonce oswietla Ksiezyc - wpisz w google " Ksiezyc swieci wlasnym swiatlem" w necie jest tyle bzdur ze naprawde powinno sie to wyczyscic

Re: Kto będzie dziś oglądał zaćmienie księżyca?

da®®io
sa tacy co twierdza ze to Plaska Ziemia oswietla Ksiezyc ktory jest statkiem kosmitow z Nibiru-dla mnie to jest jakis szczyt idiotyzmu

Re: Kto będzie dziś oglądał zaćmienie księżyca?

Ja też mam zamiar sobie polukać na Łysego, o ile się za chmury nie schowa za wstydu ;)
1234 ... 7