Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Inna mama
Odpowiedź wkleję wieczorem, może jeszcze ktoś zechce się pobawić ;-).
Miłego dnia.

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Inna mama
Siedem sióstr.

W małym domku na wsi mieszka 7 sióstr - Natalia, Róża, Dominika, Paulina, Anna, Monika i Cecylia. Siostry nie mają telewizora, komputera ani innych elektronicznych gadżetów, więc w niedzielne popołudnia dla zabicia czasu:

Natalia robi szalik na drutach

Róża pracuje w ogrodzie

Dominika gra w Scrabble

Paulina gra na skrzypcach

Anna maluje

Monika pisze wiersze

A co robi Cecylia?

Bez googlowania, tylko mnie wolno ;-).

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Inna mama
Inna mama napisał/a
Odpowiedź wkleję wieczorem, może jeszcze ktoś zechce się pobawić ;-).
Miłego dnia.

Miałam to zasugerować, chciałabym mieć jeszcze okazję, może doznam olśnienia bez googlowania 😀

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

da®®io
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Inna mama
Cecylia robi niedzielny obiad, albo idzie na popoludniową mszę do kosciola

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Inna mama
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Inna mama
Niebezpieczna winda.

Na parterze do windy wsiadają 4 osoby, w tym ja. Na pierwszym piętrze wysiada 1 osoba, wsiadają 3. Na drugim piętrze wysiadają 2 osoby, a wsiada 6. Na trzecim piętrze nikt nie wysiada, a
wsiada 12 osób. Między trzecim a czwartym piętrem lina windy urywa się. Kabina spada, wszyscy pasażerowie windy giną, a mi udaje się przeżyć.
Jak to możliwe?

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

da®®io
ja na 1 pietro wchodzę pieszo, Twoje szczescie, ze wysiadłaś z tej windy juz na 1 piętrze

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

jedyne wyjscie to zazyć kazdą po połowie i liczyc na cud
Jeżeli są 4 i przyjmiemy że po 2 z każdego rodzaju (co jest dość prawdopodobne jeżeli to była już końcówka kuracji i zostało niewiele tabletek) to wtedy nie jest cud lecz bardziej matematyka.
Zażywasz polowę każdej czyli 4 połówki a to da 1 całą tabletkę Alfaliny i jedną całą Betacylu  czyli wymaganą dawkę :)

PS: A co do zagadki z postu startowego to chyba także rozwiązanie wrzucę wieczorem niezależnie od tego czy ktoś podał rozwiązanie wcześniej czy też nie (no chyba że sie uprzecie) ;)

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

pani od matematyki
To przykre Darku, że przeczytałeś odpowiedź w internecie ale i tak niczego z niej nie zrozumiałeś.
12345 ... 29