Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Jola
Inna mama napisał/a
Siedem sióstr.

W małym domku na wsi mieszka 7 sióstr - Natalia, Róża, Dominika, Paulina, Anna, Monika i Cecylia. Siostry nie mają telewizora, komputera ani innych elektronicznych gadżetów, więc w niedzielne popołudnia dla zabicia czasu:

Natalia robi szalik na drutach

Róża pracuje w ogrodzie

Dominika gra w Scrabble

Paulina gra na skrzypcach

Anna maluje

Monika pisze wiersze

A co robi Cecylia?

Bez googlowania, tylko mnie wolno ;-).

"Dominika gra w Scrabble", tu się zawahałam, bo wiadomo, że to gra zespołowa, ale jakby improwizować można grać w pojedynkę. ...i wygrywać 🙂

W każdym razie nie wpadłam na to, że .....no teraz już wiem ;)

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Inna mama
Ja muszę się wstrzymać, byłabym nieuczciwa,  na tej samej stronie są i moje ;-).

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Jola
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Inna mama
Inna mama napisał/a
Niebezpieczna winda.

Na parterze do windy wsiadają 4 osoby, w tym ja. Na pierwszym piętrze wysiada 1 osoba, wsiadają 3. Na drugim piętrze wysiadają 2 osoby, a wsiada 6. Na trzecim piętrze nikt nie wysiada, a
wsiada 12 osób. Między trzecim a czwartym piętrem lina windy urywa się. Kabina spada, wszyscy pasażerowie windy giną, a mi udaje się przeżyć.
Jak to możliwe?

Tu pomyślałam, że mogłaś wysiąść wcześniej, ale bez doprecyzowania, na którym piętrze ;), nie wiem czy tak się da.

[...]

😀

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Jola napisał/a
Widzę, że sobie nieźle radzisz Krzyś, w takim razie poniższa zagadka pewnie również nie sprawi większego kłopotu, proszę 🤗
Oczywiście dla każdego, komu się chce główkować ;)

Fałszywe monety

Masz pięć sakiewek, w każdej z nich jest 10 monet. Pieniądze z jednej z sakiewek są podrobione. Fałszywych monet na pierwszy rzut oka nie sposób odróżnić od prawdziwych, mają identycznykolor, rozmiar i kształt. Podróbki ważą jednak 1,1 g, a autentyczne monety 1 g. Masz do dyspozycji niezwykle czułą wagę elektroniczną, ale możesz dokonać tylko jednego ważenia.W jaki sposób ustalisz, która sakiewka zawiera fałszywe monety?
[...]

Oops...no akurat ta chyba jednak sprawi wiekszy problem Jolcia

No ale pogłówkuję :D

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

ja potrzebuję do tego wykonać 1 ale ostatecznie 2 wazenia ale na wadze szalkowej

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Ta jest niezła, pozornie jakby magia🙄

Jaka to liczba?
Zapisałem na kartce jedną z trzech liczb: 1, 2 lub 3. Musisz odgadnąć, jaka to liczba. Możesz mi zadać tylko jedno pytanie, na które odpowiem "tak", "nie" lub "nie wiem".

Jakie pytanie zadasz?

🙂
ps.
Pytanie wielokrotnie złożone 🙄

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Z tej się uśmiałam taka prosta, ale ja nie wiedziałam 🙄

Pies i rzeka
Na jednym brzegu rzeki stoi mężczyzna, na drugim jego pies. Mężczyzna woła psa, a ten błyskawicznie przekracza rzekę i siada u stóp swojego pana. Na rzecze nie ma mostu, pies nie
przepłynął łodzią. Rzeka jest zbyt szeroka, żeby pies mógł ją przeskoczyć.

Jak więc to możliwe, że jego sierść jest zupełnie sucha?

🙂
1234567 ... 29