Psy i sylwestrowe strzelanie

Wspomnienie

Re: Od wczoraj strzelaja, to co bedzie jutro?

Kawusia
Mój biedny pies w Polsce,i kot

Re: Od wczoraj strzelaja, to co bedzie jutro?

sputnik
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Wspomnienie
Moja rada. Mój Pieseł panicznie boi się wystrzałów i teraz tak! Co robi właściciel? Przytula, głaszcze i lituje się na kochanym Pupilem :) Największy błąd! Podobnie z wyładowaniami atmosferycznymi. Co robić! Zamknąć, zasłonić okna i jak się zacznie niech spokojnie znajdzie sobie kryjówkę i nie zwracać uwagi. Najwyżej to można rozmawiać typu "taki duży pies a petardy się boi" na wesoło bo zwierzęta ponad 2 razy bardziej odbierają emocje. Aha! Spacery -tylko na smyczce i krótko.

Re: Od wczoraj strzelaja, to co bedzie jutro?

Kawusia
Podobno że psy które nie wystraszą się w wieku szczenięcym wystrzału,nie boją się jako dorosłe psiaki.

Re: Od wczoraj strzelaja, to co bedzie jutro?

sputnik
Wiele zależy od rasy :) Miałem wyżła -prawdziwy myśliwy i był wniebowzięty jak był wystrzał. Miałem reputację pirotechnika i eksperymentowaliśmy wspólnie z wybuchami i im głośniej tym bardziej był szczęśliwy :) Teraz mam owczarza to jest dramat -byle kapiszon płoszy i w terenie już jest po spacerze a w domu kryje się pod stołem i trzęsie się jak trusia.

Re: Od wczoraj strzelaja, to co bedzie jutro?

Kawusia
sputnik napisał/a
[...]
Co się stało z tym wyżłem?jak długo żył?i czy to był wyżeł weimarski może?

Re: Od wczoraj strzelaja, to co bedzie jutro?

sputnik
Wyżeł niemiecki zmieszany z pointerem. Żył prawie 20 lat. Matka go odrzuciła i tak trafił do mnie. Znamienne, że zawsze mnie się znajdy trafiają :) Musiałem go uśpić :( Wszystkie moje kochane pupile mają nagrobki.

[...]

Moja córka kupiła Wyżła weimara i właśnie przekonujemy się ile aktywności wymaga taki pies.Inteligentny ale i dominujący ,robimy z nim codziennie przebieżki,a on nie ma dość.To ma być pies do podróży i ma mobilizować do długich spacerów.Jak dla niej idealna rasa,ale wymagająca dużo cierpliwości w wychowaniu i socjalizacji tego psa,gdyż cały czas walczy o dominację.Jako 4 miesięczne szczenię bywa agresywny kiedy go coś wkurzy,uparty.Ja mam mniej wymagająca rasę ,ale też czasem potrafi dać czadu.
1234