Historia pewnego fake newsa

Historia pewnego fake artykułu i ludzi, którzy w niego uwierzyli (pomimo wyraźnego dopisku pod artykułem, że artykuł jest zmyślony)

Jakiś czas temu jedna ze stron internetowych (nazwa strony poniżej) opublikowała taki news:

"Szwedzki rząd wprowadził ustawę o prowokacji seksualnej, która zakłada, że strona prowokująca do odbycia stosunku świadomie decyduje się na współżycie z przypadkowym mężczyzną pochodzenia arabskiego/afrykańskiego ze względu na jego odmienność kulturową. „Wystarczy, że gwałciciel wyraźnie powie, że dokonuje tej czynności z pobudek kulturowych – tak jak europejczyk widząc zielone światło chce przejechać skrzyżowanie” – mówi szef szwedzkiego rządu Kjell Stefan Löfven. „Taki człowiek nie zostanie osadzony w areszcie, będzie uczęszczał na zajęcia, które pomogą mu zrozumieć, że pokazanie więcej niż twarzy nie oznacza chęci odbycia stosunku lub bycia nierządnicą” – dodaje."

"Artykuł o takiej treści zamieściła strona Super!Ekspress <<-- podszywająca się pod gazetę o podobnym tytule, ale niemająca z SupeExpressem nic wspólnego.

Każdy, kto jest zdolny do odrobiny refleksji od razu będzie podejrzewał fejk. W dodatku tekst kończy się dopiskiem "To jest SuperEkspress – zmyśliliśmy to".

A jednak ponad setka wpisów oburzonych czytelników (pod artykułem) potępia Szwecję, prognozuje zagładę Szwecji, wzywa do zmartwychwstania Hitlera, by "zrobił porządek" i odgraża się, że Polskę czeka taka sama zguba z rąk uchodźców.

Lektura wywołuje na przemian rozbawienie, zażenowanie, obrzydzenie i załamanie.

To ostatnie kiedy uświadomimy sobie, że każda z tych osób ma prawa wyborcze. Ludzie, którymi można manipulować przy pomocy tak grubymi nićmi szytej prowokacji."

Zobacz więcej:

Re: Historia pewnego fake newsa

hiena
No I co wyrzucasz watek?...niech wiedza co tutaj sie na ich temat sadzi...ty tez sie nie zaprzeczaj i po ciul piszesz o jakis gwaltach ktorych nie Ma?...tylko tutaj macie sieczke w glowie zeby wierzyc w te bzdury!...

Re: Historia pewnego fake newsa

hiena napisał/a
No I co wyrzucasz watek?...niech wiedza co tutaj sie na ich temat sadzi...ty tez sie nie zaprzeczaj i po ciul piszesz o jakis gwaltach ktorych nie Ma?...tylko tutaj macie sieczke w glowie zeby wierzyc w te bzdury!...
Hieno, w dużej części się zgadzam z tym, co napisałaś <--, ale na tym forum obowiązują wszystkich równe zasady. Nie mogę wyrzucać wrogów za inwektywy, a przymykać oko na osoby, które lubię i z którymi się zgadzam, bo byłbym skończonym hipokrytą, a nie chcę nim być :)

hiena napisał/a
i po ciul piszesz o jakis gwaltach ktorych nie Ma?...tylko tutaj macie sieczke w glowie zeby wierzyc w te bzdury!...
Ty też nie potrafisz przeczytać krótkiego tekstu ze zrozumieniem? Tak jak opisywani w powyższym tekście ludzie? Nie odbieraj mi resztek wiary w ludzi...

Re: Historia pewnego fake newsa

Ja na przykład ostatnio trafiłem na taki artykuł <--, ale w życiu nie uwierzyłbym, że to prawda...

Re: Historia pewnego fake newsa

To jest czysta prawda...nie inwektywa!...ide stad w Cholera nie idzie sie tu juz z Nikm porozumiec...takiego oszolomstwa nigdzie nie czytalam...jak moze byc ze pare normalnych ludzi  na tyle debili zyje w tym kraju?...te niusy co Publikujesz sa bez sensu...jak matoly i tak wierza w  nie a zarazem nie wierza Mediom...bo lewackie czy niemieckie i zydowskie!...to jest zaprzeczenie  na maksa!...niedlugo bedzie i tak wojna bo taki pleps trzeba zlikwidowac a nie tolerowac!...dziwie sie wam ze jeszcze chce wam sie z takimi tumanami obok dyskutowac i zyc??...

Re: Historia pewnego fake newsa

to chyba ten znany nam Lothar!:)))...pierwsze slysze o takiej grupie? ...przeciez tym sie zajmuje  policja!...no i gdzie tu sa uchodzcy?....ale oszolomy nie Maja pojecia...

Re: Historia pewnego fake newsa

W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez hiena
hiena napisał/a
[...]
Prawdę można wyrażać bez inwektyw, ale to jest zdecydowanie trudniejsze (wiem to po sobie). Wyrażanie prawdy bez inwektyw to wyższa szkoła jazdy, poza tym nie każdemu się chce i nie każdy potrafi. Obrzucenie wroga inwektywami to jak poziom easy w grach,  a wypowiedź spokojna, to ostatni poziom gry: master level poziom...

Wiem, że nie jest łatwo wypowiadać się, nie używając inwektyw, ale nikt nie powiedział, że na tym forum będzie łatwo...

[...]

Ja tam nie wierzę, że to "nasz" Lothar, jak dla mnie to fake news ;)

A wracając do inwektyw, to zobacz to:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=358&v=QvibkXsr06M