Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

tatuś
No i błąd 🙄
Przy tak postawionym pytaniu:
"Czego nie ma nigdzie. ...?"
właściwą odpowiedzią jest:
"Niczego nie ma nigdzie, bo jest tam gdzie go nie ma."

Tak Jolu - popełniłaś błąd.:DDD
Ale zamiast wykładu z gramatyki, łatwiej będzie dać Ci przykład:

Czego nie ma Jola? - "Jola nie ma racji" - tak jest poprawnie.

Ty zaś proponujesz tak:

Czego nie ma Jola? -"Racji nie ma Jola" - tak jest niepoprawnie.

(tak mówił tylko Yoda z Gwiezdnych Wojen :DDD)

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Wenus napisał/a
Rysiu, a czy ta Twoja zagadka jest związana z jakimś powiedzeniem czy przysłowiem? Na początku pomyślałam, ze to diabeł  w myśl przysłowia - gdzie diabeł nie może tam babę pośle- czyli diabeł, ale to chyba nie to. A może chodzi o dziurę?
Nie :D

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

tatuś
O szukaniu w necie, mówiłem wyłącznie w waszym kontekście,  a poza tym, sami się do tego przyznawaliście.:D

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Ryo2
tatuś napisał/a
O szukaniu w necie, mówiłem wyłącznie w waszym kontekście,  a poza tym, sami się do tego przyznawaliście.:D
A ktokolwiek poza Tobą pisał o tym że szukał rozwiązania tej zagadki w necie? Zwyczajnie jestes nieudolny i winą za swą nieudolność usiłujesz obarczyć innych :)

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

No proste :))

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Inna mama
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez tatuś
Akurat nieprawda, nie szukałam odpowiedzi w necie. Wkleiłam zagadki,  a potem odpowiedzi, ze strony, którą podałam.
Jeśli nawet ktoś "oszukiwał", to i tak jest to nie do sprawdzenia. Chyba, że wiesz lepiej ;-).

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

tatuś
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Inna mama
Takie zagadki zawsze rozwiązuję samodzielnie. Problem polega na tym, że czasami odpowiedź, która autorowi zagadki wydaje się poprawna i logiczna, wcale taka nie jest.
Najlepiej więc tworzyć zagadki, które maja rozwiązania matematyczne czyli sprawdzalne.

A propos, potrafisz rozwiązać to banalne równanie:  4x=2^x  (cztery x = dwa do potęgi x)

ps.
Rozwiązać, to nie znaczy podać wynik.

Re: Pogłowkujmy czyli zagadki , szarady itp ;)

Wenus
W odpowiedzi na pojawiła się wiadomość opublikowana przez Inna mama
Witaj Inna mamo :) No to prawie zgadłam oprócz 2, chociaż do 3. doszłam inną drogą ale też dobrze;) A tak w sumie cień też by pasował, bo niektórzy mają go całkiem sporego i można się przed słońcem schować ;)))
1 ... 78910111213 ... 29